Selasa, 11 Ogos 2009

Sayangnya Mereka Itu Telah"Meludah Ke Langit"..

Semasa 'Patung Anwar' didirikan di Batu Caves Oktober tahun lalu, pehh kecoh tu beb, satu Malaya dihebohkannya melalui akhbar2 penjuak utama UMNO. Pas tu, pelbagai pihak membuat pelbagai jenis serangan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menyamakan dengan patung kuil di Batu Caves tetapi terletak kira-kira 2 km dari kuil Batu Caves.

Antara pemimpin yang lantang diberi liputan ialah bekas Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam menyifatkan pembinaan replika gergasi gambar Anwar di Batu Caves merupakan satu simbol yang memperlihatkan parti itu mendewakan pemimpinnya serta satu pembaziran .

Turut menyerang adalah bekas Mufti Perlis, Dr Mohamad Asri Zalnul Abidin, Mufti Johor dan tidak ketinggalan memberi pandangan juga ialah Mufti Perak.





Gambar patung PM 1 Malaysia yg terletak hanya bersebelahan dengan kuil hindu di Batu Caves tersebut yang tiada bezanya dengan patung besar Anwar yang menjadi isu sewaktu ketika dulu.



Agaknya siapakah pemimpin2 UMNO atau pemimpin NGO serta Mufti2 Negeri yang berani mengkritik secara TERBUKA dan menyatakan pendirian yang sama seperti mereka menghentam isu patung Anwar dulu??
Dulu...mereka inilah yg telah meludah kelangit dan akhirnya......!!

2 ulasan:

sangkelembit berkata...

salam,
kedua-dua parti dominan orang melayu yg beragama Islam ni kedua-duanya 2x5. Parti kaum lain melihat dengan senyuman bila orang melayu bertelagah sesama sendiri.

Tanpa Nama berkata...

xalam tuan, Dr. Asri saja yg berani mengeluarkan kenyataannya patung Najib tidak patut diadakan. Namun bukanlah salah Najib tapi para pembodeknya.

Malaysia oh Malaysiaku


RAKYAT YANG BERHAK MENERIMA PEMBANGUNAN