Selasa, 25 Ogos 2009

BN PARTI PERTAMA 'MEROGOL' PERATURAN SPR.??

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) telah menetapkan enam peraturan mengikut Akta Kesalahan Pilihanraya 1954 akan dikuat kuasa pada hari mengundi pilihan raya kecil Permatang Pasir dan ini merupakan peraturan yang pertama diadakan bagi Pilihanraya Kecil dan mungkin seterusnya akan diguna pakai pada Pilihanraya Umum nanti. Setiausaha SPR, Datuk Ngah Senik, berkata peraturan itu merangkumi larangan seperti disini.

Tapi apa yang berlaku pada PRK di Permatang Pasir semalam, BN menjadi parti pertama yang merogol peraturan yang telah ditetapkan. Penyokong Umno dilaporkan memakai unifom rasmi parti BN yang membawa lambang Umno semasa hari mengundi. Mereka didapati terang-terang memakai pakaian parti secara berunifom disini.

Kesalahan yang terang-terang dilakukan ini membuktikan UMNO dan BN melanggar peraturan yang telah dicipta oleh mereka sendiri.

Apakah SPR akan mengambil tindakan terhadap penyokong BN ini?

sumber:beritaharian23ogos/biaqpila.blogspot.com

7 ulasan:

Unknown berkata...

Salam sdr. Kulat

Bukan setakat merogol dan meliwat, mereka bebas membuat apa saja yang mereka mahukan. SPR berani nak kata apa?

kulatlapok berkata...

salam Tuan Mount...

Perkara dilakukan parti yang memerintah. Cuba bayangkan jika ianya dilakukan oleh pihak pembangkang, nescaya ianya akan menjadi berita paling hangat oleh pihak2 media penjuak.

Itupun berita perdana hari ini membuat satu kenyataan kekalahan BN itu sebenarnya merai sokongan dan taanda2 PAS pula bakal hilang sokongan. Itulah kesombongan yang mereka tunjukan masih tidak mahu hakikat mereka semakin disishkan oleh rakyat.

ntah laaa..... berkata...

ini ke bawak mahkamah syariah ni...
hehehehe...singgah jap...

Tanpa Nama berkata...

Salam saudara kulatlapok dan semua pengunjung, selamat berpuasa..

Terima kasih kerana promote biaqpila.blogspot.com

kulatlapok berkata...

salam

1. ??? - nak bawa ke mahkamah syariah pun tak ada tukang sebat, bagaimana nak tegakkan hukum Allah??? Mereka mempermainkannya.. jawablah diakhir kalam nanti..

2. Biaqpila - Selamat berpuasa, moga kita semua dapat berkongsi maklumat, TQ your info..

Tanpa Nama berkata...

salam KULAT,

YG PELIKNYA APA YG DIBUAT OLEH PAKATAN RAKYAT SEMUANYA TIDAK MEMENUHI KRETERIA KEMUDIAN YG MENHAIRAN PULAK, SEKARANG NI PAKATAN RAKYAT PULAK SEMCAM BERMAIN WAYANG, SEKEJAP UNTUK RAKYAT SEKEJAP UNTUK INDIVIDU..ADUH PENINGLAH POLITIK SEKARANG..!!

Tanpa Nama berkata...

sedarlah wahai kawan2 semua, Pakatan Rakyat sebuah parti biskut yg tidak boleh dipercayai. Lihat sahaja PKR yg sekarang memporakporandakan suasana dan emosi politk di Selangor. Eantah sampai bila ianya berakhir..!!

Malaysia oh Malaysiaku


RAKYAT YANG BERHAK MENERIMA PEMBANGUNAN