Jumaat, 14 Ogos 2009

50 Tahun Merdeka Masih Tak Merasai Air Bersih
















Shamshiah mengangkut air di sungai

Mesipun banyak kawasan telah menikmati kemajuan ekonomi dan taraf hidup hasil kemerdekaan negara, namun masih ada lagi rakyat negara ini masih lagi tercicir menuggu bekalan air bersih setelah negara mencapai merdeka selama 50 tahun. Hiks..hiks...hiks memanag mendukacitakan, sedangkan Orang Asli yang jauh ketinggalan kehidupanya pun kini telah lama menikmati faedah tersebut.

Lebih menyedihkan, masalah ketiadaan kemudahan asas penduduk kampung terbabit iaitu Kampung Poh, Bidor, yang didiami kira-kira 300 keluarga, keperitan mereka seolah-olah tidak pernah diberi perhatian oleh mana-mana pihak termasuk wakil rakyat di kawasan tersebut sehingga kini.

Difahamkan Kg. Poh, Bidor ini terletak dalam kawasan Parlimen P77 Tanjung Malim yang dikuasai oleh BN sejak sekian lamanya. Ahli Parlimennya ialah Datuk Ong Ka Chuan (MP lamanya ialah Loke Yuen Yow juga dari BN). Manakala DUNnya pula ialah N57 Sungkai, YB. N.Sivanesan (DAP), N58 Slim YB Datuk Khusairi Abd Talib (BN) dan N59 Behrang YB Jamaluddin Mohd Radzi (dulu PKR kini Bebas).

Rasanya YB Datuk Khusairi Abd Talib yang memiliki blognya sendiri boleh menjawab persoalan ini bagi mewakili Ahli Parlimennya.

sumber: Kosmo 14 Ogos 2009

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hahahha!

Ada berani ka itu Khusairi jawab komen hang dalam blog dia tuh?

Bersama-samalah kita tunggu jawapan Khusairi tu. Walaubagaimanapun, tindakan yang positif dan proaktif dari dia dan kerajaan bn adalah lebih utama supaya kesejahteraan rakyat yang tertindas itu terbela.

kulatlapok berkata...

salam Anony..11:09

Kita bukan nak cari sapa salah, tapi tempoh lebih 50 tahun berkuasa adalah sesuatu yg tidak boleh dimaafkan. Lebih2 lagi kalau mereka penyokong setia parti Dacing ni.. kesian kat mereka..!!

Tanpa Nama berkata...

Diaolang luluk atas mana tau ini susah olang bawah punya maa...nanti itu pilihanlaya ahh lu tengok dia punya muka ala mali punya mahu mintak itu undi kasi sama dia..kita sulah lama pangkah itu lacing punya gambar, sikalang kita sumua diaolang bagi minum air sungai sama kita...cehh.!! manyak musuk punya olang..!!

Tanpa Nama berkata...

Inilah akibatnya bila mereka yg berkuasa ayik saling tuding menuding tak kira BN ke PR ke dua2nya 2x5, akhirnya rakyat yg menjadi mangsa akibat perbuatan meeka.

Malaysia oh Malaysiaku


RAKYAT YANG BERHAK MENERIMA PEMBANGUNAN