Sabtu, 19 Julai 2008

AKHBAR SINAR HARIAN MEMPERBODOHKAN PAK LAH


Firaun yang wujud zaman Nabi Musa AS pun masih boleh diambil sample DNAnya, inikan sample DNA DSAI yang baru 10 tahun yang lalu...


AKHBAR SINAR HARIAN YANG KINI MENDAPAT SAMBUTAN MELUAS DIATAS KETELUSAN BERITANYA DISIARKAN TANPA MEMBEZAKAN FAHAMAN POLITIK. NAMUN DALAM KETELUSAN ITU, PENGARANGNYA HARUS BERHATI-HATI BILA MELETAKAN TAJUK YANG SESUAI UNTUK MENARIK TATAPAN PEMBACA. APATAH LAGI TAJUK YANG IMUATKAN ITU ADALAH DARI KENYATAAN PEMIMPIN NO. 1 NEGARA INI .

AKHBARNYA YANG BERTARIKH 19 JULAI- MUKA SURAT 5, MEMUATKAN TAJUK "DNA ANWAR SUDAH LAMA, YANG BARU DIPERLUKAN". SATU TAJUK ATAU KENYATAAN YANG CUBA MEMPERBODOHKAN PEMBACA KHUSUSNYA RAKYAT NEGARA INI YANG SEDANG MENGAMATI PERJALANAN KES DSAI. MUNGKIN ITU KENYATAAN BENAR YANG KELUAR DARI MULUT PM KITA SENDIRI NAMUN PENGARANG MESTI PEKA IMPLIKASINYA KEPADA PEMBACA.

PAK LAH MUNGKIN TERLUPA ATAU TIDAK DIINGATKAN OLEH PEMBANTU2NYA YANG DNA INI TIDAK PERLU ADA YANG BARU KALAU SUDAH ADA SAMPLENYA YANG DISIMPAN OLEH PIHAK POLIS. BUKAN KITA SEMUA TAHU BAHKAN RAKYAT SELURUH DUNIA TAHU BAHAWA DNA BOLEH DIPERLOLEHI DENGAN BERBAGAI CARA. SEDANGKAN FIRAUN YANG MATI BERIBU TAHUN PUN BOLEH DIAMBIL DNANYA. INIKAN BARU 10 TAHUN YANG LALU.

BAGI SAYA DSAI, PERLU MEMPERTAHANKAN PENDIRIANNYA KERANA CARA PENGAMBILAN DNANYA 10 TAHUN YANG LALU DIAMBIL SECARA PAKSA OLEH.....DAN BELIAU BERHAK MENOLAKNYA KERANA BIMBANG DIMANIPULASIKAN OLEH MEREKA YANG CUBA NAK MENJAHANAMKAN KARIERNYA DAN MENGULANGINYA DNA LAMA MASIH BOLEH DIGUNAKAN LAGI.

LIHAT SAJA....SEDANGKAN PIHAKNYA CUBA MEMINTA SALINAN REPOT YANG DIBUAT OLEH SI SAIFUL SEHINGGA KINI SUDAH TIGA MINGGU MASIH TIDAK DIBENARKAN OLEH PIHAK POLIS, SEDANG INI PROSES BIASA APABILA ORANG YANG DITUDUH BERHAK MENDAPAT SATU SALINAN POLIS DARIPADA ORANG YANG MENUDUH UNTUK DITELITI OLEH PEGUAM YANG MEMBELA UNTUK MEMGETAHUI KANDUNGAN REPOT DAN KESALAHAN YANG DIDAKWANYA ITU. MENURUT PIHAK POLIS SALINAN TERSEBUT TIDAK BOLEH DIBERI KERANA ARAHAN...????

APAKAH MUSLIHATNYA SEMUA INI MENJADI TANDATANYA KEPADA RAKYAT NEGARA INI? NAMUN APA YANG PASTINYA PAK LAH PERLU DIBERI MAKLUMAT YANG BETUL OLEH PENASIHATNYA ( YANG JUGA TIDAK BERAPA BIJAK) SUPAYA KENYATAANNYA TIDAK DIPERTIKAIKAN OLEH RAKYAT DAN MEMPERBODOHKAN DIRINYA SENDIRI.

PS* SEPERTI KATA HARIMAU MENAIP " YANG PANDAI TAK SEMESTINYA BIJAK"

13 ulasan:

~♥ UmmiAnni ♥~ berkata...

salam..

bukan tak bijak terlebih sgt bijaknya...

ni lah yg dikatakan.."sekolah aje tinggi..tapi dia punya bodoh lagi tinggi"

wallahualam

Tanpa Nama berkata...

salam tuan empunya blog....

biasa la, PM kite lepasan U dlm bidang agama, mane la tau psl bidang sains, tu yg dia main hentam je kuar statement.....

tapi, plik gak ye, dah kate lepasan U bidang agama, tapi wat la dasar Islam Hadhari yg tak nampak sama sekali ciri2 keislamannya...

apisfires berkata...

dah memang si dollah tu tolol..
ntah ape dia cakap pun dia tak paham...
sinar harian memang sangat bebas,
tak senget sana sini.. macam berita harian dan utusan..
malah ada cerita blog juga...

Tanpa Nama berkata...

Sinar Harian ni pun satu, nak perbodohkan orang yang memang dah benak tahap 15, biarkan Dollah terjun dengan menantunya.

S.YanaZ berkata...

Ini semua org politik punye hal...
Huh!

Err, salam singgah!

Mogen Ali Rico berkata...

aku sokong tagline harimau menaip..Yang pandai tak semetinya bijak..


dan nak tambah..
Yang bijak tak semestinya betul

melayuangkat berkata...

Salam Cendawan Malaya,

Biarlah Pandai...kalau tak pandai pun susah jugak.

Bijak ini ada macam macam:

Ada yang bijak bercakap saja kerja tak boleh buat,

Ada yang bijak 'putar belit', nak elakkan dari kerja berat.

Ada yang bijak menipu, nak cari duit dengan jalan senang...

Ada yang bijak kelentong untuk lariskah produk dia yang tidak bermutu..

Ada yang bijak putar belit fakta nak tutup malu dari keluarga dan orang ramai..

Pendek kata macam macam jenis bijak ada. Dalam umur Mak Cik sebegini dah bermacam2 gaya kebijaksanaan yang telah ditemui.

Ada yang bijak memberi semua ayat suci yang dihafalkan termasuk terjemahannya tapi dia sendiri tak amalkan dalam kehidupan sehariannya!!

WaAllahuAlam.

Tanpa Nama berkata...

KUALA LUMPUR: Kerajaan akan menurunkan margin simpanan (reserve margin) bekalan tenaga elektrik negara daripada 41 peratus kepada 25 peratus menjelang 2014 bagi menjimatkan perbelanjaan sehingga RM1.5 bilion setahun yang ditanggung kerajaan dalam industri tenaga.

Menteri Tenaga, Air dan Komunikasi, Datuk Shaziman Abu Mansor, berkata proses untuk menurunkan margin itu memerlukan tempoh masa lama kerana banyak perkara perlu diambil kira seperti komponen bekalan tenaga elektrik, daya harap tenaga dan perkembangan ekonomi negara.

"Dalam usaha menurunkan margin simpanan, kerajaan bercadang menghentikan operasi stesen janakuasa hidroelektrik yang sudah lama beroperasi iaitu melebihi 20 tahun kerana sumbangannya tidak banyak membantu menghasilkan tenaga elektrik.

"Stesen janakuasa lama seperti di Paka, Terengganu dan Pasir Gudang, Johor antara penyumbang kepada peningkatan margin simpanan yang terpaksa ditanggung berikutan kos operasi di stesen janakuasa itu," katanya di pejabat kementeriannya di Parlimen, semalam.

Beliau berkata, usaha menghentikan operasi stesen janakuasa yang lama itu boleh dilakukan kerana bekalan tenaga elektrik negara yang menggunakan stesen janakuasa hidro bukan dalam peratusan yang besar.

"Buat masa ini, gas menjadi sumber paling besar yang menyumbang kepa-da bekalan elektrik negara iaitu 60 peratus, mana-kala arang batu 29 peratus dan elektrik daripa-da tenaga hidro antara lapan hingga 10 peratus saja.

"Bagaimanapun, perancangan bergantung kepada pelan induk yang dirangka kementerian dan dijangka siap pada September ini. Jika kerajaan berjaya menurunkan margin simpanan itu, ia bakal memberikan penjimatan kepada negara yang dianggarkan berjumlah RM1.5 bilion setahun.

Ditanya rundingan Tenaga Nasional Berhad (TNB) dengan Pengeluar Tenaga Bebas (IPP) bagi merundingkan semula perjanjian pembelian tenaga (PPA), Shaziman berkata, kementerian menyerahkan kepada TNB membuat rundingan itu.

"Kita bagi mereka masa buat rundingan dan sekiranya dalam masa dua atau tiga bulan masih tidak berjaya, kita akan minta Suruhanjaya Tenaga memberikan bantuan," katanya.

Mengulas kenyataan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng bahawa negeri itu tidak dibekalkan tenaga elektrik yang cukup, Shaziman berkata, ia tidak benar kerana Pulau Pinang adalah antara negeri yang menerima margin simpanan tinggi iaitu 50 peratus.

"Sebanyak tujuh kabel dari Semenanjung disambung ke negeri itu untuk membekalkan tenaga elektrik mencukupi. Itu jelas Pulau Pinang dapat bekalan cukup," katanya. – Berita Harian Online

AKU MALU KERANA KERAJAAN MENGIKUT IDEA SI ANUAR TU.

INI MENUNJUKKAN KELEMAHAN KITA

man_helang berkata...

bro...

sepatutnya dia juga seharusnya bijak, cari info sendri, jgn hanya bergantung pd penasihat sahaja, kita tgk TUN & Anwar (ambik yg baik, yg tak bain kita buang jejauh)mereka mempunyai mentaliti pemimpin, mcm tulah baru kita bleh respek....

Harimau-Menaip berkata...

bro.;

sepatutnya, DNA Anwar tu dah ada dalam database.Susahlah macam ni kalau ada jenayah ala militan nanti. Ambik sample DNA lepas tu terus buang.

Harimau-Menaip berkata...

Alamak...tak perasan banner baru. Makin dasyat kulat sekarang...

Lawa banner dia siotttt.

abe MIE 'TERJAH' berkata...

salam...

anwar mana ada DNA, sebab dia dah bagi kat Saiful. Tu kira lasat dah. sebab itulah dia buat macam-macam andaian. dia dah habis DNA dah...


http://pkrpasdap.blogspot.com

kulatlapok berkata...

salam:
1.Hani nasution...
Tak le kata PM kita ni yang bodoh, tapi PakLah dikelilingi oleh penasihat yang menjahanmkan dirinya.

2.master yoda..
Penasihat agamanya pun tak pernah nasihatkannya camne..?? Itu yang jadi Islam Ada Had Ada Hari...

3.apisfire...
Sinar Harian masa kini memang nampak bebas...jadi pilihan saya setakat ini..tapi ada juga pro ke..

4.piggy sing...
Editornya telalu ghairah..

5.s.yanaz..
Memnag tepat tekaan saudara/ri..

6.mogen ali rico..
Aku pun suka tagline si harimau tu..post dia memang bagus

7.Melayuangkat (Makcik)..
Selalu memberi kata nasihat..TQ

8.tanpa nama,12:01..
Apa yang saudara nak maksudkan..?? soal liwat ke debat..??

9.man helang..
Aku setuju dengan kenyataan hang..
memang tepat sekali..

10.Harimau menaip..
Selamat pulang dari bercuti...

11. abi Mie..
Aku tak faham maksud ko...apapun TQ intai kat blog aku..

Malaysia oh Malaysiaku


RAKYAT YANG BERHAK MENERIMA PEMBANGUNAN