Isnin, 28 Julai 2008

DARI MERCEDES KE BPR



Inikah salah sebuah kereta kerajaan negeri Terengganu yang ditahan untuk disiasat oleh Badan Pencegah Rasuah (BPR)..?? Yang pastinya kita mahu lihat, BPR dapat siapa.. ikan jerung atau ikan bilis...???


Niat murni Menteri Besar Terengganu, Datuk Ahmad Said yang berjaya membuktikan bahawa kereta V6 Executive buatan negara ini tidak berkualiti dan terpaksa membeli 14 buah Mercedes E200 Kompressor sebagai kenderaan rasmi Exco dan pegawai kanan kerajaan negeri itu. Namun niatnya itu akhirnya mengundang kontroversi sehingga di bawa ke meja kabinet dan seterusnya mengundang kehadiran Badan Pencegah Rasuah (BPR) dan telah menahan lapan buah kereta Proton Perdana V6 Executive exco dan pegawai kanan kerajaan Terengganu bagi membantu siasatan berhubung kos penyenggaraan kenderaan itu yang terlalu tinggi.

MB Datuk Mohd Said mungkin tidak berniat untuk mendedahkan kepincangan kepimpinan Idris namun hakikatnya apapun penafian yang dibuat terbukti kos penyelenggaraannya terbukti tinggi iaitu RM235,123,08. Datuk Idris dilaporkan akan membuat laporan polis bagi membersihkan namanya. Namun begitu BPR dah pun masuk menyelongkar semua dokumuen di Wisma Darul Iman semasa pemerintahan Idris. Selepas ini dijangka lebih ramai lagi akan di soalsiasat termasuk pengusaha bengkel, makenik dan mungkin juga sehingga kepada tukang pencuci kereta..... Apa yang pasti kita mahu lihat BPR dapat siapa? Ikan jerung atau ikan bilis..?? Wallahualam.

10 ulasan:

Harimau-Menaip berkata...

Saydaraku;

Bagaimana figures penting sebegitu boleh silap? Tiadakah audit dilakukan? Mungkin Tukang Audit juga perlu di BPR kan.

mountdweller berkata...

Silap ke atau buat silap! pelat cina "silap" tu kan "sedap". sedap makan duit pas ni akan sedap di lokap kot?

tengoklah nanti apa akan jadi. sape yang akan kena.

Desperado berkata...

Salam Kulat...aku menyokong tok ghimau...dengan tukang audit, makcik jual kopok lekor depan pejabat tu pun harus di BPR kan!

Mogen Ali Rico berkata...

aper lah salah makcik jual kopok lekor depan pejabat tue des..Mesti ade jumpe kopok dalam keter ker??..ni kene buat DNA nie..tgk sape yang terbabit dalam kes kereta nie..

man_helang berkata...

salam bro...

aku harap ikan paus bkn jerung atau bilis jek...pasai jerung masih dianggap terlalu kecil dr paus...kita bercakap akan hal ratusan ribu, malah juta...maka tangkapan juga seharusnya besar jyga...

Master Yoda berkata...

Salam sedara cendawan:

Sdikit sketsa yang aku dpt dr kengkwn mase berborak politik

Ahmad Said (dlm hati): Sori la Deris oi, terkantoi kan ko plak...

Deris Jusoh (dlm hati): Adusss, nak lari mane ek? Rusia ke China ke? Kang kene cekup plak aku...

Sekian....

ANWAR ibrahim PM-6 berkata...

http://anwarpm.blogspot.com

UMNO tahu menghabiskan duit rakyat..

Kerajaan Rakyat berkata...

Salam Kulat,

Indah penulisan saudara. Selagi umno berkuasa, di daratpun jerung bebas berenang.

Salam takzim

ANWAR ibrahim PM-6 berkata...

http://anwarpm.blogspot.com

Memang BN rasuah. BN- Babi rasuah

abe MIE berkata...

aik, si peliwat pun minat kat cendawan ke? ingat suka buntut aje.

Malaysia oh Malaysiaku


RAKYAT YANG BERHAK MENERIMA PEMBANGUNAN