Khamis, 10 Julai 2008

NAK PERCAYA KE TAK PERCAYA..??



Aku ada terbaca satu post dari blogger yang dikenali sebagai 'ODEEN' dan tertarik dengan kenyataannya. Apa lagi aku pun ciplaklah kat blog aku ni untuk makluman semua blogger. (Terima kasih ODEEN, aku postkan hang punya ni tanpa pengetahuan hang, apapun ianya telah di publishkan, so kira advantagelah kat hang..)

Salam Sejahtera Kepada Semua Blogger..Di sini saya nak kongsi Sesuatu yang pelik Tentang Saiful.
1) Berumur 23 tahun, berbadan tinggi dan agak tegap, jika dibandingkan Anwar yang berumur 65 tahun yang sudah berumur sudah semesti senang saja si Saiful tu tendang alat sulit dia bila Anwar nak liwat dia. Lagipun kalau Anwar jika dilihat dari usianya bukannya kuat sangat. Ini bermakna saiful rela diliwat.

2) Kalau si Saiful ni nak betul-betul bukti supaya Anwar tidak boleh menafikan tuduhan dia boleh menggunakan telefon bimbitnya untuk merakanm video perbuatan liwat tersebut atau menyuruh orang lain untuk merakamnya. Mungkin kali pertama tidak berjaya masih adalah peluang kali kedua. Kenapa saya kata begitu kerana Saiful mendakwa di liwat beberapa kali oleh Anwar. Jadi senang saje Saiful ni nak kenakan Anwar. Tapi Saiful tak lakukan sedemikian. Nampak sangatlah Saiful ni ada niat tertentu.

3) Bila kita lihat Saiful dalam TV dia nampak gembira dan tersenyum-senyum lagi ketika beliau bersama peguamnya. Si Saiful ni seolah-olah tidak tertekan langsung dengan peristiwa yang menimpa dirinya dan tidak berasa bersalah melakukan perbuatan liwat dia ni. Kalau dia nak kata dia dipaksa oleh Anwar ianya boleh dipertikaikan kerana nampak gayanya berliau begitu gembira dan seolah-olah tidak dipaksa. Jika seseorang yang dipaksa sudah tentu beliau akan berasa tertekan, sedih dan malu berdepan dengan orang lain.

Seseorang yang dirogol pastinya berasa malu dan tertekan berdepan dengan orang lain. Saiful seperti sudah biasa melakukan perbuatan tersebut tanpa rasa malu. Jadi sifat Saiful ini sangat diragui. Bukan saya saja kata begitu malah orang kampung saya bila dia orang tengok TV mereka hairan dengan sifat Saiful. Si Saiful ni amat meragukan.

4) Sebelum melaporkan dakwaan liwat kepada polis, Saiful telah bertemu dengan Dato’ Seri Najib dan menceritakan hal liwat berkenaan kepadanya. Pelik kenapa perlu berjumpa Najib kenapa tak terus pergi buat laporan dibalai polis atau sekurangnya penasihat undang-undang atau agama ke? Kenapa tak jumpa Paklah terus ke, kanapa mesti Najib? Pelik-pelik si Saiful ni…

5) Satu lagi kenapa baru sekarang Saiful baru nak melapor kepada polis yang dia diliau oleh Anwar walaupun beliau mendakwa beberapa kali diliwat oleh Anwar. Kenapa? Si Saiful ni takut ke nak melapor pada polis atau beliau memang nak tunggu masa macam sekarang ni dengan niat untuk menjatuhkan Anwar. Atau apakah si Saiful ni tidak mempercayai polis dapat menjamin keselamatannya sebelum ini, sehinggalah Anwar membongkar rahsia penyelewengan orang kenamaan yang berkaitan dengan badan kehakiman dan kepolisan barulah Saiful berasa selamat untuk melaporkan hal itu kepada polis.

Jelaslah si Saiful ini amat meragukan dan tak boleh dipercayai. Jika ada orang mempercayai orang seperti ini, tak tahulah mungkin mereka ini orang yang bersifat seperti Saiful. Adakah orang seperti Saiful ini kita boleh percayai kenyataannya atau perlukah kita bantu dan beri sokongan moral?... Wallahualam.. Selagi tiada bukti kukuh orang pasti tidak percaya tentang tuduhan liwat ini. Kalau setakat mengaku kena liwat dengan muka yang tersenyum tanpa rasa bersalah, semua orang boleh buat.

PS* Segala kenyataan di atas mungkin padangan peribadi individu dan terpulanglah pada persepsi masing-masing untuk...........Wallahualam..

5 ulasan:

Desperado berkata...

OLEH SEBAB HANG CILOK ODEEN PUNYA..AKU BAGI KAT SALAM KAT DUA-DUA LA..SALAM KULAT DAN ODEEN!

1) Berumur 23 tahun, berbadan tinggi dan agak tegap...TAPI JAMBU SERTA BERKEINGINAN!

2) dia boleh menggunakan telefon bimbitnya untuk merakam video perbuatan liwat...HANDPHONE DIA TAKDER KAMERA, ATAUPUN TENGAH TONGGENG, NAK AMIK MACAM MANA? YANG BOLEH AMIK SELALUNYA, ORANG YANG MENGHAYUN TU...

3) Bila kita lihat Saiful dalam TV dia nampak gembira dan tersenyum-senyum lagi ketika beliau bersama peguamnya...KALAU POMPUAN IYER SUGUL..DAH KENA TEBUK...SAIFUL NAK SUGUL APA? LUBANG DAH ADA, BUKAN KENA TEBUK! MASUK TV MAU SENYUM SELALU...

4)Sebelum melaporkan dakwaan liwat kepada polis, Saiful telah bertemu dengan Dato’ Seri Najib dan menceritakan hal liwat berkenaan kepadanya...ALANG-ALANG NAK KASI KECOH...KASI LA YANG PALING HAVOC!

5)Satu lagi, kenapa baru sekarang Saiful baru nak melapor kepada polis yang dia diliwat oleh Anwar walaupun beliau mendakwa beberapa kali diliwat oleh Anwar...SAIFUL DAH BORING, ANWAR PUN DAH PENAT KOT..SAIFUL MINTAK LAGI, DIA TAK BAGI...SAIFUL PUN GERAMMM DAN PROTES LA...TUNJUK BONTOT!

PS* Segala kenyataan di atas mungkin padangan peribadi individu dan terpulanglah pada persepsi masing-masing untuk...........Wallahualam..

DESPERADO KATA: KULAT...LANTAK PI LA KAT DEPA...MALEH DAH DENGAR ISU NI...

melayuangkat berkata...

Salam Cendawan Malaya dan Desperado, alang-alang kamu ada di sini.

Hessh, benda pelik-pelik yang dikutuk Al Quran semua disebut sekarang satu Malaya. (Orang Sabah Sarawak tak berapa minat kot).

Mak Cik pula dengar dari orang orang muda baya baya kamu di Shah Alam yang ini kes 'lovers quarrel" Betapa meloyakan!!!

Kebenaran hanya pada yang HAQ, Allah swt. Jadi kita semua bersabarlah banyak banyak. Kebenaran akan terbukti juga. Mana dan dengan SIAPA mereka nak lari???

Kalau boleh beristigfar lebih lebih sikit di bulan Rejab ini.
Kita pun tidak tahu dan pasti akan jumpa lagi tak Rejab seterusnya.

Jadi gunakanlah MASA Berharga untuk merapatkan diri pada Illahi.

Memang kita kena peka dan tahu APA APA yang berlaku disekeliling kita, tapi berhemahlah jangan sampai kita pun tumpung dosa semangkuk.

Sekarang di Malaya banyak kaki dan juru juru teori. Bukan kaki motivasi, tetapi teori yang percuma. Jawab hp saja macam macam cerita, macam macam andaian, sms tak usah cakaplah.

Yang untung dari semua ini adalah Syarikat Telekomunikasi.

abe MIE berkata...

salam....

yang hairan dan ajaib, kenapa anwar sehingga kini masih terperangkap dengan masalah liwatnya? Macam-macam cara dia buat...kini nak pakai hudud pula.

Kalau Anwar tidak boleh selesai kesnya secara profesional, ini bererti adakah anwar boleh membantu kita semua menurunkan harga minyak.

DAn kena ingat, anwar banyak buat fitnah kat orang lain. jadi kalau tidak benar kes ini maka itu adlah balasan di dunia ...


pkrpasdap.blogspot.com

Harimau-Menaip berkata...

Sapa kata time tonggeng tak boleh amik gambor?

Aku rasa boleh. Mungkin Desperado lebih berpengalaman bab-bab liwat ni yang lebih faham.

hehehe...

mountdweller berkata...

alasan tu boleh di terima. saya tak mahu menambah dosa dalam bab ini.

cuma yang meragukanlah bagi saya, kenapa si baghal ni pegi bagitahu najib? kedua anwar tidak nafikan yang dia pernah ke condo tu. buat apa seorang boss ke situ. ada apa-apa mustahak call jerlah.

ketua pengarah saya pun pernah datang rumah saya, tetapi berhari raya jerlah, atau saya buat kenduri. tapi yang selalu ke rumahnya adalah saya. nak kata si baghal tu buat kenduri semasa anwar kerumah dia, tak pulak anwar bagitahu yang pada masa tu sibaghal tu buat kenduri ker, hari jadi ker.

Malaysia oh Malaysiaku


RAKYAT YANG BERHAK MENERIMA PEMBANGUNAN