Khamis, 3 Julai 2008

ALFATIHAH UNTUK ADIK AINA MARDIAH & TAKZIAH KEPADA KELUARGA SHAHRIAL SIRIN



"Anak tahanan ISA meninggal dunia ketika kelibat ayah belum kelihatan.." (Harakah- 3 Julai)

logo ehsan dari hamkataghaz
Sedih dan menyayat hati bila terbaca laporan tersebut. Sungguh menyentuh hati bila kita sendiri mengambarkan keadaan yang sukar yang dihadapi oleh Saudara Shahrial Sirin terkena pada diri kita sendiri. Tujuh tahun anak (Allahyarham Aina Mardiah) terputus kasih sayang yang dipisahkan tembok berjeriji besi dan akhirnya dua beranak ini benar-benar terpisah terus oleh kezaliman undang-undang yang dicipta oleh tangan manusia itu sendiri.
Lebih mendukacitakan, bapa kandung Allahyarhamah, Shahrial Sirin yang dilaporkan bertolak dari Kem Tahanan Kemunting selepas mendapat kelepasan Menteri Dalam Negeri, Dato' Seri Syed Hamid Albar jam 1.00 tengahari (3 Julai) ini masih belum tiba lagi di hospital. Bagaimanakah perasaan si ayah, hanya Tuhan saja yang tahu. Tujuh tahun kasih sayang dan belaian si ayah terkubur di sebalik tembok. Kehausan belaian dan kasih sayang seorang ayah dititip rindu oleh si anak sehingga dibawa ke liang lahad.
"Semoga Allah SWT memberi kesabaran kepada keluarga Allahyarhamah dan memberi balasan setimpal kepada mereka yang menzalimi keluarga ini" Wallahualam.

11 ulasan:

melayuangkat berkata...

InnalillahiwaInnalillahirojiun..Al Fatihah.

Mogen Ali Rico berkata...

Astagfirullah..salam takziah kepada keluarga Shahrial Sirin..

Alfatihah..

abe MIE berkata...

salam...

itulah yang tidak baik tentang ISA. tapi kenapa kita masih buat benda yang menyebabkan kita boleh disumbat dalam ISA?

Kalau ISA tak ada, Cina dan keling naik kepala... nie pun dah nampak. Melayu dah jadi KAYU.

Apapun, kes ini sepatutnya diberi kekecualian kerana ini adalah melibatkan kasih sayang... dan juga PENGAJARAN...jangan buat perkara yang salah

pkrpasdap.blogspot.com

Harimau-Menaip berkata...

aduuiii...sakitnya hati baca..
Apalah nak jadi ni ...Agak-agak, kalau jadi kat family menteri tu, dia marah tak?

Muchang berkata...

salam

memula bangun tido jek terus bace artikel ni rasa sebab sangat tau..

tgk gambar jenazah rasa macam insaf seketika.. hidup ni hanya sementara.. :(

p/s kite bukan buat duit jek tau.. tapi event organizer.
penah buat event kat PWTC 30hb3 2008 utk bidang pertanian ( lintah cacing belut kambing serai peha ayam dsb)

kulatlapok berkata...

Untuk blogger semua khusus muslimin n muslimah,

SI ANAK PERGI TANPA PESAN.. MENINGGALKAN SI AYAH YANG DALAM KESUSAHAN. HANYA KENANGAN UNTUK SI AYAH SANDARKAN AGAR WAJAH SI ANAK SENTIASA DIHATI SIAYAH YANG DALAM KERINDUAN...

MOGA DI SEBALIK KEJADIAN INI, ADA HIKMAH YANG TEERSIRAT YANG LEBIH BAIK UNTUK SAUDARA SHARIAL, INSYAALLAH.

kulatlapok berkata...

Untuk blogger semua khusus muslimin n muslimah,

SI ANAK PERGI TANPA PESAN.. MENINGGALKAN SI AYAH YANG DALAM KESUSAHAN. HANYA KENANGAN UNTUK SI AYAH SANDARKAN AGAR WAJAH SI ANAK SENTIASA DIHATI SIAYAH YANG DALAM KERINDUAN...

MOGA DI SEBALIK KEJADIAN INI, ADA HIKMAH YANG TEERSIRAT YANG LEBIH BAIK UNTUK SAUDARA SHARIAL, INSYAALLAH.

Abas berkata...

Salam:-

Alfatihah..

Yang bersalah ayahnya. Dah tahu melanggari undang2 negara buat juga.

Polis kata jangan sertai demo kerana tak ada permit tapi degil datang juga,,

Amerika kata isa zalim tapi akhirnya depapun buat juga. Dengar laporan lagi zalim.

Sokong kata abe mie, cina india dah mula perlekehkan kita.

man_helang berkata...

salam...

ketidakperikemanusiaan yg tdk boleh dimaafkan...

buat abas n abg mie...cina n india memperlekehkan kita pasai kita nih bahlul n tongong...pasai apa, kita wat ISA untuk melindungi hak kita, tp kita pi sumbat org kita kat dalam tu, sebab mereka tdk sehaluan dgn kita...sedangkan ramai lagi bangsa lain yg lebih tdk sehaluan dgn kita kenapa tak ditangkap n di penjarakan ISA??? sebab bangsa mereka bersatu melawan, kita pulak gelak bila bangsa kita masuk kesana...tak ke tongong n mengong namanya???

Abas berkata...

Salam:

Kita sumbat orang India akta ISA,siapa pi mai tolong, sibuk2 kat parlimen tu hah...

Tolonglah wahai man helang, setinggi mana kamu terbang jangan lah lupa asal usulmu...

Bahasa nenunjukkan bangsa...

mrf berkata...

jgn cepat membuat tanggapan..isa tu banyak kebaikan..cuma jgn kita buat perkara yg boleh menyebabkan kita masuk isa. berfikir sebelum buat, jika kita dah ada anak bini, ingat keluarga,ingat risiko yg bakal dihadapi. bila dah jadi mcm ni nak di salahkan isa pula. sepatutnya salahkan diri sendiri.
bukan sewenangnya disumbatkan seseorg dalam isa.

dan lagi satu jgn terlalu percaya tulisan harakah yang biasanya menulis seolah2 kerajaan sangat kejam dan tidak berperi kemanusiaan dengan sengaja melengahkan waktu si bapa berjumpa dengan anaknya.. ada cerita disebalik yang kita tak tau dan diputar belitkan oleh harakah.

komen saya hanya bersifat neutral dan tidak bias. kerajaan pon saya hentam, pakatan pun saya hentam..

Malaysia oh Malaysiaku


RAKYAT YANG BERHAK MENERIMA PEMBANGUNAN