Isnin, 7 Julai 2008

PADANLAH MUKA KO..



Akibat kebiadapan dan gara-gara cuba melondehkan seluar dan menonggeng ke arah penonton sambil menjerit perkataan ‘jilat, jilat’ ketika menyanyikan lagu "Mari Nyanyi Menjilat", vokalis kumpulan biadap yang tak tahu adat iaitu Carburetor Dung dibelasah oleh orang ramai yang menyaksikan persembahan mereka pada Perhimpunan Protes Sejuta Rakyat di Stadium Kelana Jaya, Petaling Jaya semalam (6 Julai).
Persembahan mereka sebagai acara selingan itu menarik kemarahan penyokong PR terutama PKR dan PAS. Persembahan mereka juga memberi implikasi yang kurang enak dari penyokong parti PAS yang sememangnya berlawanan arus dengan perjuangan mereka dan tidak mustahil ideologi ini akan membibitkan renganggan PAS dengan PKR.
Kebiadapan perangai hudoh simamat ini pulak mendapat sokongan dari rakan artis yang lain yang menyatakan 'Tidak Perlu Memohon Maaf' kerana perkara seumpama ini adalah perkara biasa dan pertunjukan mereka adalah memenuhi undangan. Artis itu mendakwa kehadiran mereka tidak semestinya mereka menyokong parti tersebut. Padanlah muka ko kena belasah kerana terkinja-kinja tak tentu pasal. Dahlah bukan penyokong PKR, buat spoil majlis je.
PS* Memang patut PKR (harimaumenaip) tu kita pecat dia kerana bawa berok ma'aghip ke stadium.

10 ulasan:

Harimau-Menaip berkata...

Patutlah. Biasa perform dalam hutan, tiba-tiba buat persembahan kat depan orang. Tu yang macam bangang tu.

melayuangkat berkata...

Salam Cendawan,

Betul kata Harimau tu, Agak agak kitalah, kalau dia balik ke rumah orang tua dia ke, abang abang dia ke, kena tak penampar satu lagi??

Master Yoda berkata...

Salam sedara...

Aku tgk vokalis grup ni macam org bru kuar dr gua je....

Zaman Batu mane dia bru kuar...Mesolitik? Neolitik? Atau pun zaman pra sejarah dinosaur?

Patutla perangai mcm org gua...

Abas berkata...

Salam:-

Padan muka Alak dan padan muka PAS.

Alak tu padanya budaya barat memang baik saja. Tapi kesian tenguk PAS.

Kerja mereka hanya jaga lalu lintas saja..Setaraf wanita UMNO dulu yang pegang bunga manggar waktu sambut pemimpin..

Dr. Hattapun pun kena kencing....Apa BARRRANNG...

Mohd Ashraf Bin Ahmad Khidzar berkata...

Tak leh nak salahkan kpd ust. hatta mahupun hisham rais. band2 sebegini ada pengikutnya tersendiri (gig).
pd pendpt aku,agak tak sesuai..cumanya bygone is bygone,perkara dah terjadi..so, dimasa akan dtg,kena beringat.
apapun syabas kpd penganjur protes! dah kira baik dpt kumpul 30k org..berbanding juak2 umno,kena bg duit..kena bg nasik bungkus..itupun org malas nak dgr..

abe MIE berkata...

ala... bab buntut buntut nie memang falsafah PKR..penasihtanya pun minat buntut... apa masalah..terima ajelah.. kenapa semua orang 'naik minyak' pula sedangkan hendak dengar ceramah liwat dan desak turun harga minyak...

pkrpasdap.blogspot.com

Hawk Tan berkata...

Salam,

Maaf sekiranya menyinggung perasaan peminat punk rock.
Saya sebenarnya tidak setuju dengan budaya barat sebegini. Rosak akhlak rakyat Malaysia.

Apa pun janganlah dipukul, tak baik buat begitu, kitakan ada adab.kesian mat tu kena pukul, dihalau aja dari pentas cukuplah.

gangga awana berkata...

salam..saya berpendapat..mengapa selama ini kita tak mendekati golongan sepeti ini?

Kenapa perlu membelasah?Dalam banyak2 manusia ada bemacam ragam..jadi kena pandailah dari segi pendekatan..kena ingat muzik itu berasal dari Islam yang dibentuk oleh ilmuwan seperti al-Kindi, al-Farabi dan ibnu Sina.

Dari situ berkembang ke seluruh Sepanyol dan dunia.Muzik yang berkembang di sepanyol (Flamenko atau bahasa arab flamanqu) perancis (rai') dan orang Barat ambil lalu ubah menjadi muzik diorang (gitar adalah ciptaan al-Farabi dan not muzik adalah ciptaan al-Kindi :do re mi so fa la ti do yang berdasarkan huruf seperti do : dhod, so : sod, d.l.l)

jadi, muzik2 ini berevolusi sampailah apa yang kita dengar sekarang ada punk rock, nasyid, pop dan macam2 lagi.

Cuma yang saya tengok PAS perlu lebih usaha dalam tajdid ke arah membersihkan seni dengan lebih efektif.

Saya tetap tak bersetuju dengan Alak melondehkan seluar tetapi dia punya hak untuk bermain muzik seperti itu (anti establishment @ punk rock)Dia perlu tahu adab Melayu tatkala mereka berekspresi melalui muzik.

BAgi saya, insiden ni kecil je.Boleh diperbetulkan.Perlunya pemahaman yang betul.

GAFARO berkata...

aku pelik la..alak tunjuk boxer kene pukul...tapi kalau saudara saudara perempuan mereka mereka yang ada kat stadium hari tu yang tunjuk alur punggung dan alur payudara(gairahkan ayat aku)tak pulak kena baling botol dan kene pukul

kulatlapok berkata...

salam Gafaro..

betullah cakap hang tu, ramai yang tak perasan atau buat2 tak perasan pasal kalau lelaki bukan gay memang seronok dapat tengok benda yang free...tu aduh berdenyut2 rasanya..

Malaysia oh Malaysiaku


RAKYAT YANG BERHAK MENERIMA PEMBANGUNAN