Ahad, 21 Februari 2010

Berita Harian jadi HAIRAN, 500 JADI 5000??


Semalam satu Ceramah Perdana anjuran NGO Kelantan (tapi kerjasama UMNOlah jugak) berkaitan Royalti Minyak, Antara Politik atau Hakikat telah diadakan di perkarangan bangunan UMNO Kelantan di Kota Bharu.
Sebuah akhbar perdana yang rakyat menjadi HAIRAN membacanya ialah melaporkan disini LEBIH 5000 RAKYAT KELANTAN HADIR. Pehh..!! Kalau seramai itu yang hadir rasanya ianya boleh memenuhkan separuh Stadium Sultan Mohamamad. Namun malam tu, inform yang diterima, cuma lebih kurang 500 saja yang hadir. Itupun banyak lagi kerusi dan ruang-ruang yang lompong. Khabarnya juga mereka yang hadir adalah ahli2 UMNO dari seluruh bahagian/cawangan di Kelantan telah diangkut beramai2 ke ceramah tersebut.
Menurut sumber lain yang diterima, kalau dari logik akalnya mana mungkin perkarangan pejabat UMNO tersebut dapat memenuhi semua ruang legar tersebut dengan jumlah kapasiti 5000 orang? Kalau ada padang mungkinlah juga. Ramai juga pembaca BERITA HARIAN menjadi CERITA HAIRAN. Kompius! kompius!

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

misal kata turunlah kitab suci kat warga berita hairan ni..alamat bebeger2 la semua.. hahaha

Tanpa Nama berkata...

kan bagus letakkan saja sampai 50,000 barulah betul2 ramai rakyat Kelantan yg dikatakan sokong bebenaor tindakan kerajaan pusat tu.

Tanpa Nama berkata...

ka.. ka.. ka.. ka..memnag hairan, hairan, yang mai ramaipun dok tumpang sekaki ialah mat2 bangla, indon, mynmar, vietnam, dan juga mat2 siam dari sg golok nuu..

Malaysia oh Malaysiaku


RAKYAT YANG BERHAK MENERIMA PEMBANGUNAN