Isnin, 22 Februari 2010

EKSKLUSIF: BATU PAHAT DAH KENA PAHAT SAMPAI GONDOL.

video

Haa.. ha... ini story memang betul-betul real punya. Dulu rakyat manyak malah sama kelajaan Malaya pasal itu PULAU BATU PUTIH terlepas kat tangan olang lain. Tapi kali ini pulak, Johor punya negeli memang BATU punya celita talak habis punya. Kali ni sebuah Daerah yang namanya BATU PAHAT memang BETUL-BETUL dah kena PAHAT. Dah sampai naik botak dibuatnya semua batu-batu yang telah diPAHAT di BATU PAHAT. Berita EKSKLUSIF ini telah disiarkan oleh TV3suku malam tadi ( klik pada vedio) 20 Februari.

Difahamkan batu-batu yang diPAHAT di Hutan Simpan Minyak Beku, luasnya lima kali ganda saiz padang bola. Fuhh yoo..!! besaunya. Tapi mereka dah lama beroperasi dan dah hampir togel kawasan batu tersebut dibawa ke negara jiran. Kerajaan negeri pula dikatakan tidak memungut cukai kira2 RM500,000 setahun hangus begitu saja. Pejabat Daerah dan Tanah Daerah pula dikatakan mengenakan caj hasil cukai tanah dengan kadar yang terlalu rendah.

Adakah isu ini diluar pengetahuan MP Batu Pahat, Y.B. Dr. Hj. Mohd Puad bin Zarkashi?? Sama-sama kita tunggu, apa kata beliau.??

3 ulasan:

melayuangkat berkata...

Wah, macam Karam Singh Walia lah,

Salam.

Din Kajang berkata...

Sejak si Puad Zakarshy ni pegang jawatan bertambah teruk aku tengok kementeriannya.

Lihatlah, habis peruntukan sekolah di cantasnya. Habis duit2 elaun guru dan kakitangan PTD di potong. Makan hari Sabtu dan Ahad di sekolah berasrama habis dipotongnya...budak2 kena bayar duit tambahan pulak kalau nak makan.

Kali ni, kawasan tempat dia pulak habis kena gondol. Apasal duit cukai tak kutip? Pelik betol. Mungkin kutip kot tapi....masuk poket la...ha...ha...ha.. Poket sapa hah??? Myuskil...myuskil

Pembalak Gunung Jerai berkata...

ha ha ha ha BN/UMNO dan terutama kaki2 pembodek mereka terutama sekali kalau adan sepiesis katak kat Malaya ni kalau mengata orang paku serpih rupanya BN/UMNO lagi teruk. Mengata Kelntan tak pandai uruskan kayu balak, hasil balak habis kelantan dan Kedah pulun. Tapi mai kita pakat tengok sendiri apa dah kerajaan BNUMNO yg buat??? Bukan mereka sendiri yg dah kaut untungnya?? sapa lagi yg mahu MENAFIKANNYA?????? sapa?? sila habaq mai???

Malaysia oh Malaysiaku


RAKYAT YANG BERHAK MENERIMA PEMBANGUNAN