Selasa, 14 Julai 2009

JAMBATAN MANIK URAI AKHIRNYA 'TERBURAI'

KEMPUNAN PARA PENGUNDI DUN MANIK URAI UNTUK MENIKMATI JAMBATAN BARU YANG DIJANJIKAN APABILA HAJAT BN UNTUK MENAWAN DUN MANIK URAI AKHIRNYA 'TERBURAI' APABILA PAS MENGEKALKAN KERUSI DUN TERSEBUT DENGAN MAJORITI TIPIS 65 UNDI. CALON PAS, MOHD FAUZI ABDULLAH MEMPEROLEHI 5,348 UNDI MANAKALA CALON BN, TUAN AZIZ TUAN MAT MEMPEROLEHI 5,283 UNDI. PELIKNYA UNDI ROSAK MENGATASI UNDI MAJORITI.

WALAU BAGAIMANA PUN APA YG PASTINYA BN MASIH GAGAL MENEMBUSI PELURUNYA PADA PERISAI PAS WALAUPUN BILION RINGGIT PEMBANGUNAN YANG DIJANJIKAN BAKAL DICURAHKAN SEKIRANYA BN BERJAYA. KESIAN PENGUNDI MANIK URAI KHUSUSNYA RAKYAT KELANTAN DIPERMAINKAN LAGI JANJI2 PEMBANGUNAN YANG SEPATUTNYA PEMBANGUNAN ITU ADALAH KEWAJIPAN PARTI PEMERINTAH SELAIN DARIPADA TUNTUTAN FARDHU KIFAYAH UNTUK MENYEDIAKAN SEGALA KEMUDAHAN UNTUK RAKYATNYA LEBIH2 LAGI ATAS NAMA 1 MALAYSIA, RAKYAT DIUTAMAKAN. WALLAHUALAM.


PENGUNDI DUN MANIK URAI AKHIRNYA TERLEPAS UNTUK MEMILIKI JAMBATAN YANG CANTIK SEPERTI DALAM GAMBAR DIA ATAS INI APABILA SERAMAI 5,348 PENGUNDI DI SITU MENOLAK TUAH DAN MASIH MEMILIH PAS.


DARIPADA MENJANJIKAN SEBUAH JAMBATAN YANG SUDAH TENTUNYA SUDAH TERBINA DI MANIK URAI ITU, LEBIH BAIK BN MENYEGERAKAN SEBUAH JAMBATAN UNTUK RAKYAT MALAYSIA YANG KETINGGALAN TERUS PEMBANGUNANNYA TERUTAMA DI KAWASAN2 PENDALAM DI MALAYSIA TIMUR SEPERTI DALAM GAMBAR DI ATAS INI WALAUPUN IANYA SENDIRI TERLETAK DI BAWAH PEMERINTAHAN BARISAN NASIONAL.

7 ulasan:

Anak Malaysia berkata...

salam BaHH...

TEMPAT AKU ADUHH...!! MACAM DALAM GAMBAR TU BAAHH.. LEBIH BAIK KERAJAAN BN BUAT JAMBATAN DI SINI, BIARPUN JAMBATAN GANTUNG YG MURAH TAPI BISA ANAK2 KAMI KE SEKOLAH BAHH..KASIHANILAH KAMI DI SINI BAHH

Rakyat Malaya berkata...

Tuan Kulat, Muhyiddin ingat ini duit jambatan mak bapak dia punya ke? Dia perlu fikir dengan sewaras2nya, sebagian besar penduduk di Manik Urai itu adalah penyumbang cukai kepada kerajaan pusat, so mereka juga berhak mendapat pulangan balik projek pemabngunan yang sepatutnya kerajaan pusat laksanakan.

melayuangkat berkata...

Assalamualaikum Cendawan Melayu,

Apa khabar?

Riang ria tak dapat disembunyikan dari kamu kerana BN kalah.

Sebenarnya PAS pun kena tunaikan janji mereka. Kalau PAS menang, Pengundi dapat SYURGA.

Janganlah lihat kesalahan orang lain sahaja, ukur juga diri kita sendiri.

Mengherdik dan mencari silap orang memang mudah. Buka mulut atau taip di key board sahaja. Tapi cubalah realisasikan.

Mak Cik tak nampak kamu ingatkan Nik Aziz janji Syurga dia pada pengundi yang satu Malaysia tahu. Mahyudin janji jambatan, Nik Aziz janji Syurga. Betulkan? Jadi highlightkan jugalah. Kamu mahu keadilan, jadi kamu juga mesti adil.

bulazbujamil berkata...

perpaduan melayu terurai..
itu lg menyedihkan daripada x dpt jambatan

bulazbujamil berkata...

perpaduan melayu terurai..
itu lg menyedihkan daripada x dpt jambatan

kulatlapok berkata...

salam Blogger semua , terima kasih menitip ke sini.

1. Rakyat Malaya - Aku pernah ke Malaysia Timur. memang tidak dinafikan pembangunan luar bandar disana masih belum memuaskan walaupun BN sudah memerintah sejak wujudnya Malaysia Timur (kecuali sabah yg pernah diperintah pemabngkang sketika)

2. Rakyat Malaya - Tepuk dada tanya selera, AHLI pembangkang juga menyumbang kepada ekonomi melalui cukai2 yg tetap sama dikenakan kepada semua rakyat yg bernama MALAYSIA.

3. Makcik - Terima kasih atas nasihat itu. saya bukan para ahli ulamak dan Nik Aziz menjanjikan Syurga berdasarkan atas janji Allah SWT iaitu kepada semua hamba2nya yg redha berjuang atas nama dan menegakkan agama Allah. Dan dia hanyalah menjalankan kewajipannya sebagai penyambung penyebaran agama Allah.

Saya bukanlah ahli Pas apatah lagi PKR. Tapi ada bezanya ahli Pas dan UMNO. Ahli Pas orang Melayu yang beragama Islam (setakat ini yg belum dibuka kepada ahli bukan Islam)dan perjuangan berlandaskan Islam manakala UMNO ialah orang Melayu (ada sedikit campur2)yang ada yang Islam ada yg tidak (mengikut sebahagian ahli2 dari Sabah.) dan tdak lupa juga masih ada perjuangan Islamnya tetapi seperti ada lompang ditengahnya.

Kenapa saya kata begitu, kerana UMNO tidak bersungguh2 menegakkan agama Allah serta tidak pernah menyokong usaha2 yg dibuat oleh PAS untuk memelihara kesucian agama tersebut.

PAS pernah cuba hendak menegakkan hukum hudud tetapi UMNO yg mendakwa turut sama memperjuakan agama Islam tidak peernah untuk turut sama mebantu memberi penerangan dan penjelasan kepada rakyat negara ini yg bukan beragama Islam. Malah ada sesetengah pemimpin UMNO menghina dengan jeleknya hukum yg bukan direka oleh manusia ini.

pada era pemerintahan mantan PM, Dr Mahathir telah sketika dulu telah banyak melukakan hati masyarakat Islam negara ini seperti membebaskan masrakat Islam Perempuan Melayu yg menari bogeldi selangor. Jakim Menafikan ramai Melayu murtad seperti yg didakwa oleh Mufti Perak, Sehingga mufti Selangor ketika itu Allahyarham Ishak Baharom akhirnya tidak disambung jawatan mustinya di Selangor.

Bukan itu sja banyak lagi perkara-perkara yg betentangan dengan hukum hakam agama Islam tidak diambil pusing oleh UMNO serta tidak komited untuk mencegahnya.
WALLAHUALAM.

4. Bulazbujamil - Perpaduan Melayu memang terurai, Bangaimana pegangangan agamanya pula??

BROTHER IN ISLAM berkata...

untuk MAKCIK MELAYU ANGKAT

CUBA MAKCIK RENUNGKAN KES INI, SEINGAT SAYA KITA PERNAH MENYUARAKAN PADA KERAJAAN IAITU MENGHUKUM PESALAH ROGOL DAN SUMBANG MAHRAM DIKHALAYAK RAMAI. NAMUN APA YG TERJADI?

SISTER IN ISLAM YG MENGAKU MEMPERJUANGKAN HAK2 WANITA ISLAM MENENTANG DENGAN LANTANGNYA. KONONYA IANYA MELANGGAR HASK ASASI MANUSIA. BUKANKAH HUKUMAN DIKHALAYAK ITU DIBOLEHKAN DALAM ISLAM KERANA IANYA ADA UNSUR2 PENGAJARAN.

TIDAKKAH KITA SEBAGAI ISLAM BEGITU TERHIRIS DENGAN PENENTANG2 YG DATANGNYA DARI KALANAGAN ORANG ISLAM ITU SENDIRI. INILAH DUNIA AKHIR ZAMAN.

Malaysia oh Malaysiaku


RAKYAT YANG BERHAK MENERIMA PEMBANGUNAN