Selasa, 28 Julai 2009

SEMOGA ALLAH MENERIMA YASMIN SEBAGAI HAMBANYA

RAMAI PEMINAT SENI BERASA SEDIH DI ATAS KEHILANGAN PENGARAH TERKENAL, YASMIN AHMAD, 51 TAHUN, YANG TELAH KEMBALI KERAHMATULLAH KERANA SERANGAN ANGIN AHMAR. PENGARAH KREATIF ITU PASTI AKAN DIKENANG BILA MENONTON FILEM2NYA YG PENUH KONTROVERSI DAN IKLAN2 PERAYAAN YANG CUKUP MENGAMIT PERASAAN.

NAMUN DISEBALIK KEHILANGANNYA ITU, PENDEDAHAN AKHBAR 'KOSMO' MENINGGALKAN PERSOALAN SERTA KEKELIRUAN PEMINAT SENI YANG TIDAK MENGETAHUI SIAPAKAH GERANGAN SEBENARNYA DISEBALIK PEMILIK NAMA 'YASMIN AHMAD' INI.


APAKAH BENAR YASMIN SEBENARNYA ADALAH SEORANG LELAKI YANG NAMA ASALNYA IALAH ZULKIFLI AHMAD? JIKA BENAR, KEMATIANNYA MENINGGALKAN SATU KEJUTAN KEPADA RAKYAT MALAYSIA KHUSUSNYA MASYARAKAT ISLAM YANG MUNGKIN MENIMBULKAN SERIBU PERSOALAN.


NAMUN BEGITU, SEBAGAI MANUSIA, KITA HANYA MAMPU MERANCANG TAPI SEGALA PERANGCANGAN DARI ALLAH SWT ADALAH YANG TERMAKTUB. SEGALA RAHSIA DAN SEJARAH KEHIDUPANNYA HANYALAH ALLAH SWT DAN TUAN YANG EMPUNYA BADAN SAJA YANG TAHU. SEMOGA ALLAH MENGAMPUMKAN SEGALA DOSA2NYA SERTA DI TEMPATKAN BERSAMA ORANG2 YANG DIPILIH OLEH ALLAH SWT. WALLAHUALAM, AL-FATIHAH.

7 ulasan:

Unknown berkata...

Salam Sdr.

Saya juga rasa keliru. Benar atau sengaja mencari publisiti dan pelaris akhbar. Kalau ye pun kenapa selepas mati baru diungkit?

Janganlah menjadi Wartawan bangsat memperdagangkan berita tentang orang lain selepas kematiannya.

Walau apa pun sebagaimana yang sdr. kata hanya Allah dan hambaNya itu yang tahu. Berbaik sangkalah kita. Semoga Allah mengampuni dosa-dosanya dan tempatkan rohnya ditempat yang dilimpahi rahmatnya.

kulatlapok berkata...

SALAM tUAN MOUNTDWELLER,

KATA2 TUAN TIU ADA KETEPATANNYA. NAMUN MEMANHG MENGEJUTKAN KALAU BENAR FAKTA YG DIBERIKAN. WALAU APAPUN JALAN YG DIPILIH OLEH ALLAHYARHAM HANYA ALLAH WST SAHAJA YG MAHA MENGETAHUINYA. WALLAHUALAM.

Pak Oncu berkata...

Yasmin dah di kubur kan,,, kenpa aib diri nya tak di kubur kan bersama,,,,, dan Allah tetap menerima yasmin sebagai hamba nya,,,,,,, samaada mendapat reda atru sebalik nya, bukan lah kerja kita untuk menilai nya,,,,, ekekekekeke,,,,,,,,,,,,,

kulatlapok berkata...

salam Pak Oncu,

Tak ada siapa menafikan kenyataan Pak Oncu itu. Kita bukan nak menilaikannya..hakikatnya telahpun Allah nyatakan hukumnya dan umumnya manusia yg bernama hambanya telahpun mengetahuinya melalui tafsiran hukum yg diturunkan melalui Al-kitabNya.. namun begitu memang Allah jua lah tempat kita berserah dan untuk kita semua dikembalikan menghadapNya. Wallahuaalam.

Tanpa Nama berkata...

salam untuk pak oncu & kulatlapok,

semua kejadian alam memang bukan kerja kita untuk menilainya, tapi yg peliknya para ulamak dan ustaz, serta pemimpin agama negara ini senyap membisu seribu bahasa terus jadi patung. Bila bab para artis ni yg banyak TERLAMPAUNYA tak adapun para pemimpin agama negara ini yg hendak menegurnya. Mereka (ustaz) semua jadi bacul kerana semua hendak menjaga periuk nasi mereka. Lihat sahaja telatah artis2 kita pada majlis2 keramaian serta hiburan, pakaian meeka yg menjolok matapun tak ada ustaz yg berani menegurnya kerana TERJOLOK MATANYA. Artis yg comfirm dah ada kes2 kelucahan seperti yg tersiar dalam internet, tak ada satu tindakanpun yg diambil. so macam mana kalau sebagai manusia yg ada sepasang mata pun kita tidak dapat nak menilaikannya seperti yg PAK ONCU maksudkan itu..????

Tanpa Nama berkata...

kes seperti ini bukan yg pertama di malaya ni. malah banyak lagi yg sebenarnya masyarakat tidak tahu, bukan itu saja malah yang sifatnya wanitapun sibuk nak jadi lelaki. namun apa yg masyarakat boleh buat??? kerana ini bergantung kepada NALURI sifat seseorang yang ALLAH saja yg MAHA MENGETAHUINYA.

Tanpa Nama berkata...

jadi pengajaran utk yg hidup..jangan sewenang2nya tukar pemberian Allah...kalau nak jadi perempuan jadilah perempuan yg sollehah tutup aurat nak jadi jantan selalulah jamaah di surau mesjid.

Malaysia oh Malaysiaku


RAKYAT YANG BERHAK MENERIMA PEMBANGUNAN