Isnin, 30 Mac 2009

TERKINI: NAJIB TERKEJUT BILA AGONG MINTA PAK LAH TERUS JADI PM


Presiden UMNO yang baru Dato Sri Najib Tun Razak hari ini tergamam dan terkejut bilamana Yang Di-Pertuan Agong menghulurkan dua sampul surat yang mana sampul surat pertama benar2 mengejutkan Pak Lah apatah lagi kepada Presiden UMNO yang baru. Surat tersebut sebenarnya adalah WATIKAH dari Istana Negara dengan jelas menyatakan hasrat Baginda meminta Pak Lah meneruskan memegang jawatan PM sehingga PRU13 akan datang. Pak Lah juga merasa agak terkejut dan tidak menyangka Baginda telah membuat keputusan tersebut dan seterusnya menafikan hasrat beliau yang mahu peralihan kuasa diserahkan secepat yang mungkin kepada Presiden UMNO yang baru tidak menjadi. Perkara ini seperti ada persamaan apa yang berlaku dengan perintah Sultan Perak terhadap perlantikan MB Perak yang lalu. Jelas di sini Agong telah menggunakan hak mutlak kuasanya untuk menentukan siapakah pemimpin negera yang benar2 layak dan mesti diperkenankan terlebih dahulu oleh Baginda.

Peristiwa yang tidak diduga ini belaku semasa kedua-dua pemimpin UMNO ini dipanggil secara mengejut mengadap Duli Yang Maha Mulia Yang Di-pertuan Agong di Istana Negara petang tadi dalam satu upacara khas penyerahan surat watikah kuasa tersebut . Turut hadir menyaksikan majlis penyerahan surat ini ialah beberapa barisan menteri kabinet yang disertai para pemimpin2 kanan UMNO, barisan parti kompenan BN serta pemimpin2 Parti Pembangkang.

Justeru hasrat Najib yang sudahpun berangan2 berada ditampuk kuasa negara terpaksa dilupakan sekurang2nya untuk 3 ke 4 tahun akan datang. Hal ini mungkin mengecewakan ramai penyokongnya yang begitu semangat menyatakan sokongan serta harapan yang tidak berbelah bagi semasa dalam perhimpunan UMNO baru2 ini. Selepas pengumuman yang memeranjatkan itu, suasana di istana kembali kecoh apabila Dato Sri Najib pula menerima sekeping sampul surat kedua yang disampaikan sendiri oleh Yang Dipertuan Agong. Dato Sri Najib Tun Razak sekali lagi merasa tergamam dan menerima satu lagi kejutan buat dirinya apabila sampul surat yang bercop SULIT itu dibuka dan tertulis satu perkataan "a p r i l f o o l". Jangan marah hah.....!!!!

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

TENGKORAK HANG APIL FOOL, AKU DOK MULA SYOK..BAIK PUNYA MAINTANCE DOK TERTIB BACA...SEKALAI RUPANYA HAMPEEHHHHHHH...............

Sangkelembit berkata...

bagus juga kalau aprilfool jadi blodyfool, baru benar2 najib ternganga dibuatnya, bila kejutan menjadi kenyataan barulah benar2 'tangkap ayam tangan bau tahi'.

Harimau-Menaip berkata...

Cis...

Tuan Kulat buat saya teruja je... Auuww!

Tanpa Nama berkata...

mulanya macam nak terberak aku baca pastu lelama dah keluar angin, leggaaaa.............!!!!!!

p/s: Rasanya Najibaltantunya pun lega macam baru makan julap.

mountdweller berkata...

Hayya! cukup suspend

Sontol berkata...

tuan kulat,
dengar berita terkini tapi bukan aprilfool lagi, Sultan Mizan terima perletakan jawatan Pak Lah namun perlantikan Najib pula ditangguhkan pada suatu tarikh lain. wallahaualam.

pencinta kebenaran berkata...

ni sebenarnya harapan kulat..sbb x mo segan silu bila x menjadik jadi dibuatnya cerita april fool.

Malaysia oh Malaysiaku


RAKYAT YANG BERHAK MENERIMA PEMBANGUNAN