Khamis, 5 Mac 2009

LUAHAN HATI SEORANG AHLI UMNO..


Nampaknya Najib kini sedang mengira waktu untuk menanti saat2 manis bakal menyandang jawatan no. wahid negara selepas saja tamat perhimpunan Agung UMNO Mac ini. Namun begitu jika dilihat hikayat politik terkini negara dan beberapa tindakan Pak Lah melantik penasihat Agama di saat2 akhir ini serta ulasan salah seorang pemimpin kanan UMNO berkaitan dengan kuasa mutlak Sultan atau Agong, ianya seperti ada aral bakal berlaku ke atas Najib untuk menduduki takhta kepimpinan negara.
Peralihan kuasa yg bakal berlaku bukan sahaja tidak disenangi oleh pihak pembangkang namun ianya turut di sertai dikalangan ahli UMNO itu sendiri. Semasa menyelongkar blog MSO di sini, satu ulasan menarik dari salah seorang ahli UMNO turut aku cungkilkan di sini untuk ku panjangkan kepada rakyat dan khususnya ahli2 UMNO yang lain untuk direnung2kan:-


Assalamualaikum tuan,

Mungkin tuan terkejut, nama saya mathew. Saya sebenarnya seorang mualaf. Saya memang ahli UMNO tetapi bukan kerana saya ahli UMNO, maka saya menyokong segala tindakan pemimpin UMNO yang menyalahi dari segi nilai dan moral. Saya ingin berkongsi pendapat bahawa ramai juga dalam kalangan ahli UMNO yang tidak suka dengan tindak-tanduk pemimpin UMNO. Kalaulah teori ini benar dan Najib tidak menjadi perdana Menteri, kamilah orang yang paling gembira. Ahli UMNO biasa yang tidak ada nilai projek, kedudukan atau pangkat. Bila masuk UMNO pada tahun 1993, kami cuma mahu UMNO mentadbir negara dengan baik. Peranan DSAI pada masa itu, menjadikan saya dan rakan-rakan melihat UMNO sebuah parti yang hebat. Tapi hari ini nampak sangat pemimpin-pemimpin UMNO ni terlalu kotor, rasuah dan kurang bermoral. Kalau Parti PAS ada cawangan di daerah Tenom ini, sudah lama saya menyertai pas kerana tidak mahu bersengkongkol dengan dosa-doas pemimpin-pemimpin UMMNO.- MATHEW
Lagi ulasan menarik dari seorang ahli umno yang dikenali dari UMNO Caw. Bunian yang membuat post komen ke ruangan ini. 9 Mac 2009 06:38
salam sdr. aku adalah ahli umno. aku tak paegang apa2 jawatan dalam umno. aku cuma ahli biasa. aku merantau jauh dari kg. maksudnya aku masih ali mno di kg aku. bila pilihanraya aku mesti balik mengundi dikawasan aku. aku menjadi ahli umno bagi mereka tidak begitru penting yg penting jadi ahli umno saja. TAPI AKU MENJADI BEGITU PENTING BILA TIBA WAKTUNYA IAITU"-
1. PEMILIHAN UMNO CAWANGAN
2. PILIHAN RAYA.
WAKTU INI KADANGKALANYA MEREKA SANGGUP MENGAMBIL AKU BALIK WALAU AKU DUDUK JAUH DARI KG AKU. ITULAH PARTI YG BERNAMA U.M.N.O. DULU KINI DAN SELAMA2NYA MACAM ITULAH GAMAKNYA...

12 ulasan:

Unknown berkata...

salam ziarah,blog yang bagus,jemput penulis muzakarah di blog saya,dan sila add blog saya...tq

kulatlapok berkata...

Salam Anak Pendang:

Terima kasih menitip ke sini, tiada masalah untuk link kan blog sadr.

Tanpa Nama berkata...

nak wat camner, umno tetap umno..takkan berubah wajah!

kulatlapok berkata...

sala zulhairy:

Bagi pengamatan mereka UMNO adalah sebuah parti yg terbaik di negara ini. tidak ada mana2 parti yg boleh menandingi kehebatannya. itulah yg terjadi kepada pru12. apabila sebagaian besarnya kekalahannya dinodai oleh ahlinya sendiri kerana tidak mahu mendengar rintihan akarumbi.

Tanpa Nama berkata...

umno sebuah parti yg mana melahirkan pemimpinnya paling TAKBUR iaitu Ali Rustam:

1. Tak dapat menerima kekalahan PRU.
2. Semua idea pembangkang membuang masa aje.
3. Langsung tak mahu pembangkang di negerinya dengan membuat kempen 'pembangkang sifar'
4. Suka menyalahkan pihak pembangkang isu2 nasional.
5. Talam dua muka

Beliau anatara pemimpin yg TIDAK LAYAK untuk menjadi TPM kerana kegohannya.

Tanpa Nama berkata...

UMNO MEMERLUKAN PEMIMPIN YG BETUL2 BERSIH DARIPADA SEBARANG ISU YG BOLEH MEMBUATKAN NAMA UMNO ITU SENDIRI TERCEMAR: KALAU KITA LIHAT PENCALONAN KALI INI TIDAK LEBIH DARIPADA MEREKA YG PERNAH MENYEBABKAN UMNO TERCEMAR. MEREKA TIDAK LAYAK DIPILIH KALI INI. KEHADIRAN MEREKA HANYALAH SEPERTI UNTUK MENEBUS DOSA SAHAJA. KALAU MEREKA2 ITU DIPILIH UMNO BERTAMBAH JAHAMAN.

Tanpa Nama berkata...

UMNO parti talam dua muka, maksiat dan agama tiada bezanya..

kulatlapok berkata...

salam blogger
1. Hang Buah:
2. HANGKUAH:
4. Hangtua:

Kalau anda semua ahli UMNO ATAU BEKAS ahli UMNO.. lu fikirlah sendiri pemimpin yg bagaimana harus menerajui negara ini.?

Tanpa Nama berkata...

salam sdr. aku adalah ahli umno. aku tak paegang apa2 jawatan dalam umno. aku cuma ahli biasa. aku merantau jauh dari kg. maksudnya aku masih ali mno di kg aku. bila pilihanraya aku mesti balik mengundi dikawasan aku. aku menjadi ahli umno bagi mereka tidak begitru penting yg penting jadi ahli umno saja. TAPI AKU MENJADI BEGITU PENTING BILA TIBA WAKTUNYA IAITU"-
1. PEMILIHAN UMNO CAWANGAN
2. PILIHAN RAYA.
WAKTU INI KADANGKALANYA MEREKA SANGGUP MENGAMBIL AKU BALIK WALAU AKU DUDUK JAUH DARI KG AKU. ITULAH PARTI YG BERNAMA U.M.N.O. DULU KINI DAN SELAMA2NYA MACAM ITULAH GAMAKNYA...

Tanpa Nama berkata...

akupun ahli UMNO paling syok sekali b ila ada mesyuarat cawangan. 2 minggu sebelum tu aku dibawa rombongan ke langkawi semunya free. best jadi ahli umno ni..

Tanpa Nama berkata...

gitulah amno... org sokong bila dpt habuan. kalu x dpt habuan semua x mahu dkt mcm parti2 politik pembangkang kt m'sia ni. itulah yg membuatkan amno rosak. macam pemimpin2nya.

Tanpa Nama berkata...

Salam Tok Cendawan...

Den bukan ahli mana2 parti, dah jauh sekali nak menyokong parti keris ni..

Dasar perjuangan dlm kertas memang cantik, perlaksanaan HAMPEH....

Tuk Hang Buah, aku sokong ape yg ekau komen....Dr Ali Rustam jadi TPM??? Alamatnye mundurla M'sia 30 thun ke belakang....

Kah kah kah

Malaysia oh Malaysiaku


RAKYAT YANG BERHAK MENERIMA PEMBANGUNAN