Selasa, 11 November 2008

SHARIZAT MULANYA TERUJA KINI DILEMA

Mami Rizat: Alamak..!! Kak Kamiliah lak buat hal, ini yang buat aku serba salah ni. Buatnya aku kalah mempertahankan jawatan N0. 2 ni, malu aku. Hai...dilema, dilema... nak lawan ke tidak.? lawan ke tidak.? lawan ke tidak..? iskk....tunggguuuuuuuu jelah keputusan aku.....

Selepas lebih 24 jam Wanita Umno mengadakan mesyuaratnya dan telah pun bersetuju dengan perlalihan kuasa (Jun 2009) seperti yang dirancangkan, kini dua pemimpin kanan pergerakan itu membayangkan petanda baru yang bakal menyaksikan pertandingan bagi jawatan Ketua dan Naib Ketua Wanita. Selepas 'teruja' dengan jumlah pencalonan yang tidak diduganya sama sekali untuk jawatan Ketua Pergerakan Wanita, kini Datuk Seri Sharizat Abdul Jalil berada dalan situasi kepanasan dan 'dilema' apabila exconya Datuk Kamiliah Ibrahim yang telahpun layak pencalonannya bersetuju untuk meneruskan hasratnya bertanding jawatan no. 2 pergerakan tersebut.
"Jika kita teruskan keputusan yang dibuat pada Ogos 2008, ini akan menyebabkan jawatan Ketua Wanita Umno hanya kekal bagi tempoh tiga bulan selepas pemilihan. Seterusnya jawatan Ketua Wanita Umno hanya sekadar memangku bagi tempoh tiga tahun manakala jawatan Naib Ketua Wanita terpaksa dikosongkan. "Pelan Peralihan Kuasa Sharizat dan Rafidah akan merugikan kepimpinan Wanita Umno dalam senario politik hari ini" kata Datuk Kamiliah Ibrahim yang memanaskan kembali pergerakan sayap UMNO itu.

KULAT: Tidak sampai 24 jam persetujuan yang diambil oleh pergerakan itu, kini ianya bakal terungkai semula dan senario ini meletakkan Mami Rizat dalam keadaan gundah gulana. Sifat kesetiaanya pada ketua semakin tercabar dan Mami Rizat perlu membuat sesuatu jika tersilap langkah, jawatan yang sepatut menjadi idamannya terlepas dari gengaman. Beliau harus akur bahawa dalam wanita masih ramai ahlinya yang berkaliber. Ketuanya seolah-olah masih lagi dahagakan 'kuasa'. Memang ada kebenaranya seperti apa yang dikatakan oleh Datuk Kamiliah itu yang perlu diambil serius oleh Mami Rizat jika beliau mahukan kerusi empuk sayap UMNO itu. Jika tidak, kesihan Mami Rizat, sudah yang nak dikejar tak dapat, yang dah dikendung lak berterabur keciciran. Gigit jarilah nampaknya anak mami UMNO ni. Kesian dia...........Wallahualam.

2 ulasan:

Master Yoda berkata...

Salam Tok Cendawan,

Mami Rizat ni kasi hambat je nenek tu balik umah...

Udah2 la tue...

Nak takut ape lagi,takut kalah ka?

Come on la...Dulu Mami Zaharah cool je lawan nenek tue...Even kalah (mohon perbetulkan klu silap)

Ke nenek tu dah hulur fulus masyuk punye?

kulatlapok berkata...

salam MasterYoda

Ketuanya masih lagi dahagakan 'kuasa'.

Malaysia oh Malaysiaku


RAKYAT YANG BERHAK MENERIMA PEMBANGUNAN