Ahad, 17 Januari 2010

UNTUK AWANG SELAMAT : KERAJAAN SEBENARNYA YG TERDESAK BUKAN DSAI


Isu kalimah Allah semakin dikusutkan lagi oleh pihak kerajaan apabila menteri kontoversi, iaitu Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz yang mengeluarkan kenyataan membenarkan pula penganut Kristian di Sabah dan Sarawak menggunakan kalimah Allah dalam upacara sembahyang dan keagamaan kerana mendakwa secara tradisinya ia telah diamalkan sejak dahulu lagi.

Bagaimanapun LARANGAN tetap dikenakan oleh penganut Kristian dan pihak gereja di Semenanjung yang tetap tidak dibenarkan menggunakan kalimah Allah dalam sebarang upacara keagamaan termasuk penerbitan. Namun kenyataan Nazri itu mendapat bantahan di sini.
Nampaknya kenyataan Nazri itu seolah-olah seperti terdesak demi untuk menjaga pengundi2 di sebelah Malaysia Timur itu. Hal ini rasanya AWANG SELAMAT boleh menjawab dalam kolum BISIK-BISIKnya yg sebelum ini mendakwa Anwarlah yg terdesak menimbulkan isu ini di sini sebelum ini.

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

AWANG SELAMAT NI MEMANG KRTURUNAN BABI TUNGGAL......

baginda® berkata...

awang selamat ni lah yang slalu buat kontroversi... hahah nak selamatkan umno je awang selamat nih...

Awangbodek berkata...

walaupun wajahmu tidak ku kenal, tapi lubang hidungmu tetap menjadi pujaan hatiku.........itulah pengampu UMNGOK Awang samdol namanya. Kenapa tak ulas bila Najib pulak sokong demontrasi secara aman. Kenapa tak ulas bila Nazri pulak buat 2 undang2. kenapa..kenapa... kenapa..???? kenapa kalu nak tahu.....
Sebab Awang Selamat kerja PENGAMPU cari makan kat utusamMeloya tu SEJAK AZALI lagi...

mountdweller berkata...

Salam

Awang selamat yang tidak akan selamat sekiranya kerajaan yang ada sekarang jatuh. Takdir tiada siapa yang tahu!

Rupanya cukup senang nak jadi munafik.

Tanpa Nama berkata...

awang selamat aku tak kenal yg aku kenal arwah awang buncit... awang selamat tu yg aku tahu pengampu no wahid.

Malaysia oh Malaysiaku


RAKYAT YANG BERHAK MENERIMA PEMBANGUNAN