Selasa, 5 Januari 2010

ILUTRASI BAHAYA DARI BLOG 'GAP' YG MENGAKU KHALIFAH ALLAH



GAP KEMBALI
gap kembali..BUKAN UMNO TETAPI KHALIFAH ALLAH DAN PEJUANG RASULNYA. SAYANG AGAMA BANGSA DAN NEGARA. PETUALANG DURJANA ANWAR DAN PKR DIHAPUSKAN SEGERA !

Kenyataan di atas adalah merupakan pengenalan tentang GAP (GERAKAN ANTI PKR). Bermaksud apa sahaja aktiviti PKR, GAP akan menyerangnya habis-habisan. Namun sekarang GAP dah tergelincir sedikit matlamatnya seperti yg tertera pada bannernya dengan gambar helang yg sedia menyambar apa sahaja.
Kalau kita perhatikan kenyataan tentang GAP di atas, beliau memang memiliki ciri2 muslim sejati seperti yang menepati kehendak agama. Tapi bila dia menyebarkan gambar FITNAH seperti di bawah ini. Apakah yang tuan2 fikirkan ciri2 hamba yang ada seperti GAP ini?





Inilah gambar2 yang disiarkan dalam blog GAP yang sangat merbahaya. Beliau sendiri seolah-olah berkuasa telah menjatuhkan hukum murtad seseorang.





Sebagai seorang yang mengaku Khalifah Allah, apa yang kita harapkan ialah kritikan yang membina untuk umat Islam sejagat khususnya dalam negara kita ini. Mungkin si mamat (dalam gambar ni) telah melakukan kesilapan dari sudut yang mengakibatkan sensitiviti umat Islam namun ianya perlu mengkritik secara membina demi untuk memartabatkan Islam itu sendiri dan bukannya terang-terangan MEMFITNAH seperti dalam gambar GAP ini yang sangat merbahaya.
Saya percaya bukan GAP sahaja malah ada juga blog2 dikalangan yang pro pembangkang juga turut sama mengambil bahagian seperti ini. Diharapkan tindakan sesuatu perlu diambil agar ianya tidak menjadi budaya sebaran fitnah kepada umat Islam di negara ini. Mari kita semua "Membangun Bersama Islam" . Wallahuaalam.

18 ulasan:

mountdweller berkata...

Salam sdr. Kulat.

Saya bukan nak membela GAP. Yang salah tetap salah. Tetapi bukankah Timbalan Mursyidul Am PAS sendiri yang memfatwakan Syirik/Kafir kepada sesiapa orang Islam yang menyokong keputusan Mahkamah membenarkan Nama Allah digunakan oleh Kristian?

Yang mengeluarkan Fatwa tersebut adalah manusia yang kita sifatkan Ulamak sedangkan GAP sendiri kita tidak tahu sejauh mana Ilmu Islamnya.

Peluang ini dimanafaatkan oleh GAP yang begitu ghairah melabel dan mencaci orang lain dari pihak Pembangkang. Sedangkan beribu kedurjanaan yang dilakukan oleh Pemimpin UMNO/BN di diamkan.

Adakah dia ini jenis makhluk yang dijadikan di kalangan Malaikat dan akhirnya menjadi Syaitan setelah dilaknat Allah sebagaimana yang Allah ceritakan di dalam alQur'an? Atau dari golongan Dajal yang memandang hanya dengan sebelah mata?

Harimau-Menaip berkata...

Sokong!!!

Membangun Bersama Islam.

Tetapi saya tetap tidak bersetuju mengenai isu Herald Laknatullah.

Namun, itu tidak menjejaskan persahabatan kita bukan?

kulatlapok berkata...

salam Tuan MOUNTDWELLER:

Saya sangat setuju dengan tuan.
Namun mentafsirkan mereka yg beragama Islam kepada seorang Paderi agak keterlaluan.

Namun manusia itu memliki berbagai sifat dan bahagian yang Allah telah tetapkan. Dari sifat Rasul sehingga kepada sifat haiwan. Justeru dari beberapa bahagian itu (kecuali Nabi & Rasul)seseorang manusia itu tidak boleh lari dari kesilapan dan egoistiknya.

Terima kasih pandangan bernas tuan.

kulatlapok berkata...

salam Bri Tuan RIMAU:

SAYA JUGA SEBENARNYA SETUJU DENGAN BRO. HERALD TIDAK PATUT MENGUNAKAN NAMA 'ALLAH' HANYA UNTUK ARTIKEL MELAYUNYA.

TAPI DARI SUDUT ILMIAHNYA IANYA MASIH LAGI BOLEH DIRUJUK KEPADA NAS AL-QURAN.

KITA BERSELISIH PENDAPAT DEMI MENEGAKKAN ISLAM YANG AKHIRNYA MENCAPAI MATLAMAT SERTA KEMBALI KEPADA TUHAN (ALLAH) YG SATU.

melayuangkat berkata...

Salam lagi anakku Cendawan Malaya yang tumbuh melata terutama di musim hujan ini,

SEBAB tu lah Mak Cik dari dulu lagi tak setuju dengan FITNAH MEMITNAH ni.

Tak kiralah parti apa pun, yang rugi kita juga orang Melayu. Bercakaran sesama sendiri, entah apa untungnya.

Kalau ditinjau blog pembangkang pun apa kurangnya? Siap dengan gambar cut and pastenya sekali. Sesama Islam pun Kalau PAS fitnah UMNO, Besok UMNO pula fitnah PAS begitulah seterusnya..bilakah ada noktahnya?

Apa-apa pun yang pasti Orang Melayu Islam sekarang bertambah keliru, berpecah belah dan apa lagi musuh pun macam orang mengantuk disorongkan bantal!!

Maaflah Mak Cik menyibuk saja dalam blog kamu.

Tanpa Nama berkata...

sokong juga alasan kulat ni tapi itulah akibatnya kerna pulut santan berlada. si kalid ni memnag kurang ajaq sikit. padanlah muka dia.

kulatlapok berkata...

salam MAKCIK;

Memang itulah yg saya fikirkan. Wallahuaalam.

kulatlapok berkata...

Anony 21:03

Ditambah lagi pulak "terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya"

Tanpa Nama berkata...

Teman rasa heighan jugak, GAP ni, kalau bebenorlah pejuang rasulnya dan sayangkan pulok pada agama dan bangsa, apakehehnya dengan Anwar Berahim pulok tu. tettiba je 'petualang durjana' pulat jadu matlamatnya. Kalau nak hapuskan gejala2 maksiat, atau aktiviti tak bermoral orang2 melayu ke adale kaitannya sikit tapi ni... His his tak faheh betol teman memikiorkannya.

Tanpa Nama berkata...

yalah betul jugak akupun sokong dalam sibuk2 GAP nak berjuang sebagai khalifah Allah tu napenya tak berjuang hapuskan banyak gejala-gejala sosial yg kini di pelopori oleh bangsa Melayu itu sendiri.

det berkata...

KENAPA??? ADA MASAALAH KE?

kulatlapok berkata...

salam det:

Soalan ko tu tergantung.. ko berikan aku SATU nas "ALLAH ITU EKSKLUSIF UNTUK ISLAM".

Tanpa Nama berkata...

salam Kulat = Golongan2 inilah yg sebenarnya suka menangguk di air yang keroh. Perkara yg jelas menjatuhkan akidah umat Islam dan Melayu di negara ini haram mereka tak endahpun. Natang deme.

Tanpa Nama berkata...

hei det, yang ko pun apa masalahnya? Bila cerita bab hukum hakam Islam mungkin main ramai yg mempersoalkan cara bagaimana hudud nak buat lah. pas tu memperlekehkan kerajaan kelantan tak mampu laksanakanlah. bukannya nak sokong menghentam lagi ada. tapi bila isu nama Allah dah jadi polimek, bukan main lagi korang menjulurkan kepala korang buat sibuk, haprak betuilah hang ni det

MC_Shaharul berkata...

yup,sy pn sama ttp menyokong pas,tp tidak redho herald menggunakn kalimah Allah..sy dah byk mendengar pendapat2 ustaz di pengajian di masjid2,kebanyakan dari mereka tidak bersetuju dgn kalimah Allah digunakan oleh herald,ust2 yg ajar dimasjid tue pn smuanya dari kalangan org pas,dgn hujah mereka baru sy fhm mmg x spatutnya org2 kristian dimalaysia menggunakn kalimah Allah,tp tlg jgn politikkn isu nie..

kulatlapok berkata...

MC Sharul:

Saya juga setuju dengan pandangan sdr. Kalimah Allah itu wajib dipelihara. Namun kita pelu ingat Islam itu Allah, Allah itu untuk semua.

baginda® berkata...

salam saudara izin saya ambil info ini!

kulatlapok berkata...

Bro Baginda@, dipersilakan. Bukan ini sahaja Adalagi blog bangsat yg dia lebih dari Tuhan menghukum orang. cONTOHNYA CUBA ke blog ParpuKari yg MERAPU..

Malaysia oh Malaysiaku


RAKYAT YANG BERHAK MENERIMA PEMBANGUNAN