RAKYAT YANG BERHAK MENERIMA PEMBANGUNAN

Sabtu, 31 Januari 2009

HIDUPKU BERAKHIR DI SINI

Akibat terpengaruh untuk menikmati kemewahan dunia dengan jalan yang singkat, akhirnya perjalanan hidupnya juga berakhir dengan singkat apabila dijatuhkan hukuman gantung sampai mati. Shahrullah Abdul Rakeb, 28 tahun akan menghabiskan sisa-sisa hidupnya dipenjara sebelum hukuman gantung dilaksanakan pada dirinya. Shahrullah yang didapati bersalah kerana mengedar dadah jenis kanabis seberat 1,727 gram pada Ogos 2005.
Beliau yang seperti menyesal dengan kehidupan yang dilaluinya hanya mengelengkan kepalanya tanda 'tidak' akan membuat sebarang rayuan terhadap hukumannya bila ditanya oleh hakim.
Agaknya inilah balasannya akibat tidak berfikir panjang akan kesan yang bakal diterimanya. Nasibnya baik kerana tidak meninggalkan isteri dan anak yang sudah tentu kehilangan tempat bergantung. Namun kesan kepada ibubapanya sudah tentu meratapi kehilangan anak kesayangan yang mereka dambakan sejak lahir akan menjadi seorang insan yang berguna untuk keluarga, bangsa, agama dan negara.

Rabu, 28 Januari 2009

KISAH PEMUDA MELAYU ISLAM DAN ANJING

Aku bukanlah orang yang mahir dari segi hukum fiqh. Tapi sejak kecil lagi aku telah difahamkan bab2 hukum najis yang dianggap berat (mughallazah) antaranya anjing dan babi. Mengikut Mazhab Shafei, hukumnya jelas dan diterima pakai oleh Ahli-ahli Sunnah-Waljamaah. Memang ada sesetengah Mazhab lain yang mengharuskan dan membolehkan anjing sama seperti binatang peliharaan yang lain. Dalam penerokaan alam blogger, ada satu blog yang mengajak ahli bijak pandai dalam bab agama 'bermain' soal hukum (anjing) yang telah dijelaskan untuk dirungkaikan secara 'ilmiah' kata blog tersebut.










untuk melihat lagi tentang blog ini sila klik pada gambar di atas

Ini 'Amanat" dari M.K.I. katanya "Sebenarnya tak ada pun mana mana ayat dlm Al Quran yg melarang kita memelihara anjing. Cuma setengah setengah mazhab saja yg mengklasifikasi kan anjing sebagai najis… Itu pun kalau kita nak percaya atau berpegang pada mazhab, ialah kalau kita nak berpegang pada ajaran Al Quran dan hadis saja pun ok jugak….yer lah, ada ke wajib percaya pada mazhab dalam rukun islam atau rukun iman? Tak ada kan???? ...baca seterusnya dari blog kittun disini...
KULAT: Telah kukatakan aku bukan lah seorang ahli fiqh. Umumnya asas hukum berkaitan anjing ini jelas. Namun kepada ahli agama yang bijak pandai, MKI mengajak anda semua mahu merungkaikan bab ini secara Ilmiah. Kepada mereka yang ahli kitab, ustaz2, tok2 guru, para2 lebai wahemah tuan2 mufti, dipersilakan untuk berbahasnya. Wallahua'alam.

Selasa, 27 Januari 2009

TERLEWAT DUA HARI

KELMARIN TEMAN BALIK KG BERCUTI PANJANG SEMPENA TAHUN BARU CINA NI. SAMPAI KG, RUPANYA LAPTOP TERTINGGAL PULAK KAT RUMAH PEHH BETUL2 TERNGANGA JE DIBUATNYA DUDUK KAMPUNG. PAS TU BALIK JE DARI KG, SAMPAI RUMAH APA LAGI TERUS JE CAPAI LAPTOP, WALAUPUN PERUT RASA MACAM NAK KERONCONG, AKU TAHAN JUGA SEJEJAP ASALKAN AKU DAPAT TENGOK BLOG KEKAWAN. RASA PUAS LAPAR TERUS HILANG. APAPUN WALAU AKU LEWAT DUA HARI KESEMPATAN INI DIUCAPKAN 'SELAMAT TAHUN BARU' KEPADA RAKAN2 YG BERBANGSA TIONGHUA. WALAUPUN KORANG TAK KORBANKAN LEMBU, TAPI KORANG DAPAT JUGA MAKAN DAGING KHIN...!!!!! mmmmm........seleranya ko..!!

Sabtu, 24 Januari 2009

AKHIRNYA KECANTIKAN 'MISS BIKINI' DIRAGUT

Kecantikan Mariana Bridi kini hanya tinggal kenangan.

MARIANA BRIDI, gadis jelita berusia 20 tahun adalah merupakan seorang finalis pertandingan ratu cantik dunia dalam kategori 'MISS BIKINI' yang berasal dari Brazil terpaksa menerima hakikat yang dirinya kini berstatus seorang OKU seumur hidup. Tangan dan kakinya terpaksa dipotong selepas disengat seekor kumbang pembunuh. Sebelum itu, beliau telah membuat pemeriksaan di sebuah hospital dan doktor telah memberi ubat yang salah kerana menyangka dia mengalami masalah buah pinggang. Namun jangkitan virus kumbang telah merebak begitu pantas pada tangan dan kakinya sehingga organ darahnya terputus.

KULAT: . Manusia sebagai seorang hambanya terpaksa dan wajib reda segala takdir dan ketentuan Allah SWT. Segala musibah yang diturunkanNYA memiliki seribu hikmah yang tidak diketahui oleha manusia. Hanya DIA sahaja yang maha mengetahui dan maha merencanakan segala kehidupan di alam fana ini. Wallahua'alam.

KHIR TOYO BARU SEDAR 'DEB' KETINGGALAN ZAMAN

KETUA PEMBANGKANG Selangor, Dato Khir Toyo yang sekarang ini semakin rancak menelanjangkan pentadbiran Tan Sri Khalid Ibrahim telah mula mengorak langkah untuk membuat reform dalam BN terutama pembaharuan dalam kerajaan yang dikuasai oleh BN. Selain perubahan itu beliau juga menyentuh isu Dasar Ekonomi Baru (DEB) yang begitu sensintif bagi penjuak ketuanan bangsa Melayu. Bagi sesetengah pihak, DEB adalah 'nadi' kesinambungan bangsa Melayu untuk terus dibela dan menjadi tuan dalam ini negara. Namun setelah berpuluh mendambakan dasar tersebut kini pemimpin UMNO mulai sedar bahawa DEB juga perlukan perubahan disini mengikut kesesuaian yang boleh merapatkan hubungan kaum antara Melayu dengan bukan Melayu. Kata Khir Toyo, Dasar Ekonomi Baru harus dikaji semula dan diberi nafas baru atau diwujudkan formula pentadbiran baru negara yang merangkumi ekonomi, hubungan antara kaum dan agama yang boleh memuaskan hati orang Melayu dan bukan Melayu.
KULAT: Selepas mengalami gelombang Tsunami PRU12, dan dua PRK Permatang Pauh dan K.Terengganu, kini UMNO mula mencari kelemahan dalaman dan mengurangkan menyalahi pihak lain. Mereka telah mulai sedar, slogan keramatnya 'TRADISI MEMBELA RAKYAT' sudah ketinggalan zaman.

Khamis, 22 Januari 2009

PENYAKIT "ATHMA" YG MENGERIKAN??


Bagaimanakah sekiranya insiden ini terjadi pada keluarga anda??

Dalam kesibukan dunia termasuk rakyat negara ini mengutuk kebiadapan sikap Israel yang menganas seperti binatang buas, rupanya sifat-sifat kebinatangan itu dipelajari dan dikuti oleh pihak berkuasa di negara ini yang pernah mendakwa Malaysia antara sistem kepolisan yang terbaik di dunia. Namun kematian ngeri Kugan Ananthan 22 tahun pemuda India di Balai Polis Taipan, USJ, Subang Jaya ketika dalam tahanan polis Malaysia menimbulkan pelbagai tandatanya (kata Alkerohi di sini...) serta mencipta satu lagi sejarah burok sistem kepolisan Malaysia. Kata Ketua Polis Selangor, Khalid Abu Bakar insiden ini ialah akibat daripada "segelas minuman dan penyakit 'athma'.
Namun yang peliknya seluruh badannya mengalami cedera teruk seperti dihiris-hiris menggunakan benda tajam. Penafian Ketua Polis Selangor polis itu sungguh memalukan rakyat Malaysia. Polis cuba mengibaratkan rakyat Malaysia sebagai 'orang utan' yang tidak mempunyai pemikiran. Penafian ini memerlukan kenyataan yang konkrit terutama Perdana Menteri, Ketua Polis Negara dan Ketua Polis Selangor yang perlu bertanggungjawab dalam insiden yang bersifat 'kebinatangan' ini.

MALAYSIA TAK PERNAH 'GAGAL'

Ketua jurulatih skuad bolasepak negara, B.Sathianathan berkata, Malaysia sebenarnya TIDAK PERNAH GAGAL dalam semua kejohanan antarabangsa yang disertai selama ini. "APA ITU GAGAL"... Bagi saya Malaysia tidak pernah GAGAL tapi tidak pernah BERJAYA, kata jurulatih yang nyaris disingkir oleh FAM pada tahun lalu. Memang tidak dinafikan Malaysia suatu ketika dahalu GAH di arena antarabangsa khususnya di Asia Tenggara. Namun selepas FAM berubah ke era profesional, mutu bolasepak negara terus menerus merosot sehinggakan ke kejohanan Sukan Sea pun kita tidak mampu untuk menjadi pesaing terutama kepada negara2 yang baru membangun seperti Laos, Myanmar dan Vietnam.


Nampaknya Sathia tidak memahami apa itu makna GAGAL dalam erti kata sebenar. Dalam bahasa kamus, GAGAL memberi maksud - TIDAK BERJAYA, TIDAK JADI, TIDAK BERJAYA. Manakala JAYA, BERJAYA - ialah MENANG, BERHASIL iaitu memberi maksud untuk mencapai matlamat dalam erti perjuangan sebenar. Nampaknya kenyataan ketua jurulatih negara ini cuba menyorok sesuatu KELEMAHAN yang tidak berjaya diatasi samada di pihak jurulatih mahupun pengurusan FAM itu sendiri. Atas alasan itu jugalah perjuangan Malaysia akhirnya berakhir dengan wajah duka yang terus menghimpit skuad bimbingan B Sathianathan apabila tersungkur di tangan Emiriyah Arab Bersatu (UAE) 0-5 dalam aksi sulung Kumpulan C pusingan kelayakan Piala Asia 2011 di Stadium Bola Sepak Kuala Lumpur, malam tadi. Begitulah Malaysia yang TIDAK GAGAL, namun TIDAK PERNAH BERJAYA, itulah erti bahasa dalam kamus bolasepak yang dimaksudkan oleh B. Sathianathan.

Selasa, 20 Januari 2009

MANUSIA BERHATI BINATANG

Cuba kita perhatikan turutan gambar di bawah ini iaitu kisah seekor monyet yang cuba menyelamat anaknya yang dilanggar oleh sebuah motosikal di sebuah pekan di India.




1. Ibu monyet cuba menarik anaknya yang sedang dalam kesakitan setelah dilanggar oleh sebuah motosikal.


2. Tiba2 datang seekor anjing yang cuba hendak mengonggong anak moyet yang dalam separuh nyawa itu lalu dihalang oleh ibu monyet tersebut.



3. Sang ibu sedaya upaya menghalang anjing tersebut dari terus mendekati anaknya dengan mengigitnya sekuat hatinya di badan anjing itu.


4. Akhirnya anjing itu terpaksa mengalah dan terus lari meninggalkan monyet tersebut, namun sayangnya selepas itu anak monyet tersebut tidak dapat juga diselamatkan dan mati jua akhirnya di depan sang ibu yang berkorban nyawa untuk melindungi sang anak.

Bayi comel yg tak berdosa ini berjaya diselamatkan oleh seorang pegawal keselamatan.

5. Namun peristiwa malang monyet tersebut tidak dapat dirasai pula makhluk Tuhan yang bernama MANUSIA yang dijadikan cukup sifat dan sempurna akalnya pula bersifat MELEBIHI SEEKOR BINATANG bilamana MANUSIA DURJANA itu membuang sendiri bayinya ke dalam tong sampah disini. Namun bayi comel itu dapat diselamat oleh seorang pegawal keselamatan yang menyaksikan sendiri insiden itu tanpa disedari oleh MANUSIA BERHATI BINATANG itu. Jika ditakdirkan oleh Yang Maha Kuasa, bayi ini boleh berkata-kata, nescahaya mahu saja dia mendoa kepada Penciptanya supaya dibalas serta merta perbuatan ayahnya itu. Wallahua'alam.

Isnin, 19 Januari 2009

P36: UMNO BELI UMNO..??

Pilihanraya kecil parlimen Kuala Teengganu (P36) telahpun berakhir dan pengundi telah meletakkan PAS sebagai wakil parlimennya yang sah. Keputusan itu meletakkan Umno menerima satu lagi kejutan bilamana pengundi melayu seolah-olah telah hilang keyakinan terhadap sebuah parti dominan melayu yang tertua di negara ini. Berbagai analisis dibuat terutama penganalisa2 politik tanahair seperti tidak percaya analisa mereka tentang pengundi di Kuala Terengganu tersasar dari jangkaan. Tak kurang juga komen2 yg masih tidak mahu mengalah dari pemimpin Umno itu sendiri dan ada juga yang mengakui sudah hilang daya penariknya.

Apa sebenarnya yang sudah berlaku pada BN/Umno?? Adakah jentera BN tidak kuat di Terengganu berbanding di Permatang Pauh? Kali ini UMNO sebenarnya berhempas pulas dan lebih bersedia berbanding Permatang Pauh bagi memastikan mereka tidak akan kehilangan ahli MPnya di parlimen. Malah P36 ini juga penting sebagai ujian pertama kebolehan Najib yg bakal menduduki takhta Umno Mac depan . Justeru ramailah penjuak2 Umno terutama ketua2 bahagian yg sudah pun mencalonkan Najib cuba membantunya dan boleh dikatakan ramai menteri dan jentera UMNO yang diwakili semua negeri telah berkampung di KT sejak awal lagi.

Tapi sayang seribu kali sayang, pemergian mereka ke KT dengar khabarnya....masing2 rupanya ada mempunyai misi khas untuk digunakan menjelang perhimpunan Umno pada Mac depan. Dengar khbarnya lagi....mereka ke sana berkempen secara serampang dua mata atau sambil menyelam minum air. Akhirnya mereka pulang dengan mengumpul senjata penting untuk dipergunakan pada perhimpunan Umno Mac depan dengan membiarkan PAS dengan visinya di Kuala Terengganu. Dengar khabarnya........... Wallahua'alam.

Sabtu, 17 Januari 2009

TERIMA KASIH EZAM, TERIMA KASIH MEDIA PENJUAK



Syabas kepada PAS yang telah berkerja keras untuk mencapai matlamatnya dan pada post aku yg sebelum ini menyatakan "PAS Mendapat Kemenangan Moral Pusingan Pertama" berikutan perletakan jawatan Pengurus Pilihanraya menepati telahan aku bahawa PAS dijangka akan memenangi pilihanraya P36. Ini dibantu lagi dengan laporan2 berat sebelah dari penjuak2 media BN termasuklah blog2 yg menyebelahinya yang melaporkan maklumat yang salah sehingga terlalu meyakinkan kepada calonnya bahawa BN mempunyai kekuatan tersendiri terutama daripada pengundi minoriti Cina. Ini dikusutkan lagi dengan membawa panglima yg bersenjatakan keris tumpul bilamana Ezam cuba membuat provokasi yg salah bila asyik menyerang isu Anwar Ibrahim tetapi kurang menyerang kepincangan PAS.

Hukum HUDUD pula dilihat masih lagi relevan untuk dijadikan ISU NASIONAL. Isu ini menarik perhatian kepada pengundi baru golongan pelajar bilamana UMNO sendiri sebuah parti dominan Melayu Islam seperti lepas tangan kerana TIDAK MEMBERI PENJELASAN sebenar hukum HUDUD kepada kaum bukan Islam. Sehingga kini ianya menjadi persoalan kepada pengundi baru kenapa UMNO membisu soal hukum yang melibatkan tauhid dan keimanan orang2 Islam. Malah isu hudud seperti diperkotak- katikan oleh sesetengah pemimpin UMNO dan cuba mengelirukan kefahaman orang bukan Islam.

Akhirnya P36 telah menafikan segala serangan yg dibuat oleh BN yang telah menggunakan kesemua kekuatan jentera kempennya dari berbagai sudut namun ianya masih lagi gagal membuahkan hasil malah jumlah pengundi PAS dilihat semakin meningkat berbanding pada PRU12 8 Mac lalu. Mohd. Abdul Wahid, 52, memperoleh 32,883 undi berbanding calon BN, Datuk Wan Ahmad Farid Wan Salleh yang mendapat 30,252 undi.Ketua PAS Kuala Terengganu itu menang dengan majoriti 2,631 undi. Undi rosak direkodkan ialah 665 undi. Syabas dan tahniah kepada PAS dan Pakatan Rakyat yang kini menamabahlagi jumlah kerusi MP di Parlimen.

PAS MENDAPAT KEMENANGAN MORAL PUSINGAN PERTAMA

Pengurus Pilihan Raya kecil Kuala Terengganu, Datuk Mat Razali Kassim yang sebelum ini menafikan yang beliau telah berkempen meraih undi dengan meminta kakitangan Majlis Bandaraya Kuala Terengganu mengundi Barisan Nasional (BN) Sabtu ini. Namun akhirnya beliau terpaksa akur dan telah menarik diri secara mengejut selepas didakwa berat sebelah oleh PAS. Selain protes dari PAS, satu laporan polis juga telah dibuat oleh ketua Angkatan Muda PKR Terengganu, Mohd Fariz Musa dengan mendakwa Mat Razali mengugut kira-kira 590 kakitangan MBKT di Dewan Tunku Abdul Rahman dengan kata2 "kalau berani dan tidak takut dibuang kerja, silalah sokong pembangkang". Namun disebalik ucapan beliau itu, akhirnya kakitangan MBKT mendapat berita yang mengembirakan mereka apabila bossnya pula sendiri yang meninggalkan mereka secara mengejut sebelum berakhirnya kempen pilihanraya tersebut.
Kulat: Syabas kepada PAS yang telah berkerja keras untuk mencapai matlamatnya dan isu ini ibarat kemenangan moral pusingan pertama bagi mereka. Namun PAS kena berusaha dengan lebih gigih lagi terutama di saat2 terakhir kempen sebelum ianya berakhir pada lewat malam ini. Apa pun sama2lah kita tunggu keputusan penentuan sebenarnya pada malam Sabtu ini.

Khamis, 15 Januari 2009

Berita Paling Sensasi Dari Utusan Malaysia

Nampaknya Utusan Malaysia akhbar berpengaruh untuk UMNO semakin kekurangan berita untuk berkempen di pilihanraya kecil P36 Kuala Terengganu yg tinggal tidak beberapa hari lagi. Akhbar ini nampaknya agak terdesak untuk memuat apa saja berita yang boleh dijadikan kempen pilihanraya di P36 ini. Rasanya Editornya cuba mencuri perhatian pengundi dengan menyalahkan bendera Pas sebagai penyebab kecederaan seorang penjual rojak. Untuk memperbesarkan cerita lagi nampak menarik, apa lagi dengan sepantas kilat pelakon utamanya pun datang membantu memperlihatkan sifat calon yang perihatin dengan masalah yang menimpa rakyat khususnya pengundi di P36 ini. Teringat aku pada pepatah kata orang tua2 berita yang dimuatkan seperti "marahkan anak sindir menantu". Bunyi macam nak menyalahkan orang-orang Pas tapi dikaitkannya bendera Pas yang jadi penyebab. Inilah berita paling sensasi yang pernah aku terbaca.

Datuk Wan Ahmad Farid : "Ohh sikit aje lukanya, kenapa ko tak kena teruk sikit. Bolehlah ko saman kat diaorang tu..
Kulat: Teringat semasa aku kursus penulisan dahulu. Penceramahnya seorang wartawan dari Utusan. Dalam ceramahnya beliau ada menyatakan cara2 atau teknik nak buat entri yang baik : "Posmen digigit oleh seekor anjing" ini bukan berita tapi kalau " Posmen mengigit seekor anjing" ini baru berita katanya.

Ahad, 11 Januari 2009

BERDOSAKAH KITA MENCERCA BANGSA NABI?

Airmata ini seperti sudah kering melihat saudara seagamaku dibunuh sewenang-wenangnya. Walaupun jauh nun di hujung sana, namun setiap hari aku dapat menatap kesengsaraan bangsa Palestin. Saudaraku dibinasakan dan diperlakukan seperti binatang. Mereka seperti mahu dilenyapkan saja dari bumi Allah yang fana ini. Mana saudaraku yang lain? Mana mereka yang mengaku saudara segama? Mana perginya pemimpin agama Islamku? Mana mereka yang mengatakan pengikut ahli sunnah waljamaah? Mana semuanya pemimpin bangsa Islam di dunia ini yang mengaku kiblat sebagai pedoman mereka? Mana? Mana? Mana? dan Mana...........?? Bangsa Arab yang mengagungkan mereka dikalangan bangsa yang terbaik? Dimana suara bangsa Arab? Dimana kekuatannya bangsa Arab?

Seperti yang ditulis Syed Husin Al-Atas, Bangsa Arab sebenarnya telah kehilangan identiti. Kasihan, Tuhan perintahkan orang Arab supaya membaca menerusi Jibrail melalui Nabi Muhammad s.a.w tapi mereka tak mahu baca. Perintah utama dan yang paling penting diabaikan. Apa yang diajarkan oleh Rasulullah mereka tak peduli, mereka mengikut ulama pilihan sendiri yang menjadi ulama pencuri umat nabi. Bila wafat Rasulullah s.a.w mereka buat perkara yang mungkar.

Benar kata Hadis Rasulullah s.a.w: Akan datang ke atas manusia satu zaman ketika itu Islam tidak ada yang tinggal kecuali hanya pada namanya dan al-Quran tidak tinggal kecuali pada tulisannya, masjid-masjid mereka begitu indah namun ia kosong daripada petunjuk, ulama mereka tergolong daripada kalangan manusia paling jelik yang wujud di bawah langit. Daripada kalangan mereka lahir fitnah-fitnah dan akan kembali kepadanya.


Kulat: Adakalanya hati ini seperti mempersoalkan kenapalah Allah merencanakan ini semua? Kenapakah Allah tidak memakbulkan hajat umat Islam dibumi ini yang mahukan bangsa Yahudi ini ditimpakan musibah? Jika diberi Kuasa, mahu saja musibah Tsunami di Aceh dahulu ku alihkan pula di bumi Yahudi laknattullah itu. Kekadang kita juga merasa pelik dengan sifat bangsa Arab yang hanya berdiam diri bila melihat bangsanya sendiri khususnya umat Islam dihina, dihalau apatah lagi dibunuh didepan mata mereka sendiri. Akibat terlalu geram, kekadang terpacul juga dari mulut kita, mencaci dan mencerca apakah bangsa Arab ini memang langsung bangsa yang tak berguna dan tidak ada perasaan kepada umat Islam yang lain?? Tapi kekadang dalam semangat dan kegairahan itu, kita lupa seolah-olah kita juga telah menghina bangsa Nabi, bangsa yang membawa penyelamat sekalian umat. Berdosakah kita bersikap demikian?? Hanya Allah swt sahaja yang Maha mengetahui dan Maha merencanakan semua. Wallahua'alam.

Alahai.!! Kesiannya AZWAN ALI, Dah Hilang Ingatan Ke..??

amboi..! amboi...! amboi...! AZWAN ALI.. kesian ko ni, ko ni macam dah hilang ingatan je..??

TERKEJUT betul aku bila baca bahasa Azwan Ali dalam laman blognya memang bahasa orang pendek akal! Bukan saja sanggup mencarut (baca DISINI...) tetapi tergamak pula menggunakan kata-kata kesat kepada seseorang. Hairanlah, kenapa orang macam Azwan yang kini menjadi pengacara untuk program siaran Astro, sudah lama dalam dunia hiburan, ada pendidikan tinggi dan berkelulusan undang-undang pula tu, tetapi boleh menulis menggunakan bahasa yang cukup menjijikkan dan memalukan seperti itu, seolah-olah seperti seorang selebriti yang tidak bertamadun! (ulasan wartawan DISINI...) Alahai..Azwan kesian betul kat ko ni.. kenapalah ko tak sehebat abang ko ...?? kesiannnn.........
Kulat: Program Amboi, Amboi, Amboi nya di Astro tu pun mengundang rasa KEMELUATAN yang teramat sangat daripada penonton. Apa tidaknya, dari awal rancangan, skripnya asyik provok orang saja............

Sabtu, 10 Januari 2009

NEGERI NAK CAPAI STATUS MAJU, RAKYAT MASIH HIDUP 'BERGELAP'

Hanya tinggal setahun saja lagi negeri Melaka akan melangkah ke arah matlamat mencapai status negeri maju menjelang tahun 2010. Rakyat negeri ini dan semua pelbagai lapisan masyarakat yang tinggal di Melaka harus bersyukur dengan limpahan kemakmuran serta pembangunan yang dilaksanakan di negeri ini. Kemajuan yang dicapai setakat ini perlu seiring dengan pencapaian kerajaan negeri bagi menjadikan sasaran "KEMISKINAN SIFAR" menjadi realiti. Itulah kata-kata Datuk Seri Mohd Ali Rustam, Ketua Menteri Melaka yang mendambakan Melaka sebuah negeri maju.

Mohd Kamdar Hassan, hanya ditemani 'lampu karbaid' selama 7 tahun.

Namun dalam kegairahan itu, nampaknya masih ada lagi pegawai-pegawai kerajaan negeri Melaka tidak peka bahawa rakyatnya ada lagi yang masih tertinggal dari segi kemudaham asas. Begitulah yang dihadapi oleh seorang rakyatnya, Mohd Kamdar Hassan, 48 tahun seorang penoreh getah yang tinggal di Kampung Hutan Perca, Alor Gajah. Mohd Kamdar tidak pernah merasa menikmati cahaya letrik selama 7 tahun dan selama itulah beliau hanya ditemani lampu karbaid sahaja untuk kegunaannya sekeluarga termasuklah kesukaran anak-anaknya untuk menelaah pelajaran pada waktu malam. Hal ini tidak sepatut berlakunya berlaku apatah lagi usia kemerdekaan yang telah dicapai yang sepatut dimilikinya serta memandangkan negari Melaka juga hampir mencapai status "Negeri Maju 2010".
KULAT: Isu ini tidak sepatutnya berlaku sekiranya semua pemimpin agensi dan masyarakat terutama JKKK yang diamanahkan agar memainkan peranan masing-masing serta lebih bertanggungjawab dalam menjalankan tugas. Diharapkan Datuk Ali perlu kerap memantau pegawai-pegawainya yang malas bagi membantu hasrat kerajaan dalam proses ke arah negeri maju. Difahamkan masalah Mohd Kamdar ini telah disiarkan dalam media dan telahpun mendapat respon segera dari kerajaan negeri yang berjanji untuk menyelesaikan masalah beliau secepat yang mungkin. Moga En. Kamdar sekeluarga akan lebih selesa selepas ini.

BOIKOT..! BOIKOT..! KATA DIKOTA

THATS A LIST OF BRANDS FOUND OUT TO DONATE MONEY TO ISRAEL ARMY. WE NEED TO STOP BUYING FROM THEM IN ORDER TO CRIPPLE THE ISRAEL ECONOMY. IT MAY SEEM LIKE A SMALL THING TO DO BUT IT IS A START.




NESTLE, STARBUCKS, LOREAL



MARKS N SPENCER, MAYBELLINE, LANCOME


GARNIER, KOTEX, REVLON, GAP


HUGGIES, KLENNEX, COKE, MAC DONALDS

CLINIQUE, DONNA KARRAN, SANNEX

BOIKOT...! BOIKOT....! JANGAN TAK BOIKOT..!!

Rabu, 7 Januari 2009

KAUM GAY: APAKAH MALAYSIA SEOLAH2 SEDANG MENUNGGU UNTUK DIBINASAKAN??



gambar dari blog harimau-menaip

Kenapa kita mencabar Allah dengan membenarkan Pesta Gay di tanahair kita? Kenapa kita mengundang bala? Tolong jangan undang bala dan janganlah mencabar Allah (blog dari harimau-menaip). Mereka ini sememangnya sudah melampau. Mereka rasanya belum lagi diuji dan memang benar2 mereka mahu diuji oleh Yang Maha Kuasa. Namun sekiranya mereka mahu ujianNYA nescaya akan orang-orang yang tidak berdosa pastinya terbabit sama. Kenapalah meeka ini tidak belajar dari sejarah kaum Nabi Lut atau setidak-tidaknya bacalah sejarah POMPEII yang seakan sama dengan peristiwa kebinasaan kaum Nabi Lut. Awas..!! Janji Allah itu adalah benar. Mati itu benar. Syurga dan Neraka itu benar. Kemurkaan NYA juga benar. Jangan kita semua dibinasakan olehNYA.
Al-Qur'an menceritakan kepada kita dalam ayat berikut bahawa tidak akan ada 'perubahan' dalam hukum Allah.

"Dan mereka bersumpah dengan nama Allah dengan sekuat-kuatnya sumpah; sesungguhnya jika datang kepada mereka seorang pemberi peringatan, niscaya mereka akan lebih mendapat petunjuk dari salah satu umat-umat (yang lain). Tatkala datang kepada mereka pemberi peringatan,maka kedatangannya itu tidak menambah kepada mereka, kecuali jauhnya mereka dari (kebenaran), karena kesombongan (mereka) di muka bumi dan karena rencana (mereka) yang jahat. Rencana itu tidak akan menimpa selain orang yang merencanakannya sendiri. Tiadalah yang mereka nanti-natikan melainkan (berlakunya) sunnah (Allah yang telah berlaku) kepada orang-orang yang terdahulu. Maka sekali-kali kamu tidak akan menemui penyimpangan bagi sunnah Allah."(QS Al-Fathir: 42-43)

Ya, tidak akan ditemukan perubahan dalam jalan (Hukum) Allah. Siapapun yang menentang hukum-Nya dan memberontak terhadap-Nya, akan menghadapi hukum suci yang sama. Pompeii, sebuah simbol kemerosotan dari Kekaisaran Romawi yang juga terlibat dalam perilaku seksual yang menyimpang dan berakhir sama halnya dengan kaum Lut. Kehancuran Pompeii disebabkan oleh letusan gunung Vesuvius. Gunung Vesuvius adalah simbol dari Italia terutama bagi kota Naples . Gunung yang membisu selama dua ribu tahun terakhir. Vesuvius yang dinamakan "Gunung Peringatan". Bukannya tanpa sebab jika gunung ini dinamakan demikian. Bencana yang menimpa Sodom dan Gomorah memiliki sangat banyak kemiripan dengan bencana yang menghancurkan Pompeii.


Disebelah kanan Vesuvius terletak kota Naples dan disebelah kirinya terletak Pompeii. Lava dan debu letusan besar gunung berapi yang terjadi dua ribu tahun lalu melanda warga kota tersebut. Bencana yang terjadi terlalu pantas sehingga segala sesuatunya terperangkap sebagaimana dalam kehidupan mereka sehari-hari dan sampai sekarang sama seperti yang terjadi dua ribu tahun yang lalu, seolah-olah waktu telah dibekukan. Penghilangan Pompeii dari muka bumi dengan bencana seperti ini bukanlah tanpa alasan. Catatan sejarah menunjukkan bahwa kota tersebut adalah merupakan sarang pemborosan/foya-foya dan perbuatan menyimpang. Kota ini dikenal dengan adanya pelacuran yang sampai pada peringkat tertentu tidak diketahui lagi mana rumah pelacuran dan mana yang bukan. Tiruan alat kelamin dalam ukuran aslinya digantung di depan pintu rumah pelacuran. Menurut tradisi yang berakar dari kepercayaan Mithraic, organ seksual dan persetubuhan tidaklah seharusnya disembunyikan namun dipertontonkan secara terang-terangan.



Namun lava dari Vesuvius menyapu bersih seluruh kota dari muka bumi dalam waktu sekejap. Meskipun demikian sisi yang paling menarik dari peristiwa ini adalah bahwa tidak ada seorangpun yang selamat dari bencana letusan Vesuvius yang mengerikan ini. Sepertinya mereka sama sekali tidak menyadari bencana tersebut, seolah-olah mereka sedang terlena dalam pengaruh guna-guna. Sebuah keluarga yang sedang menyantap makanan mereka saat itu juga menjadi batu (membatu). Beberapa pasangan ditemukan membatu dimana mereka sedang melakukan hubungan seks. Hal yang paling menarik adalah bahwa terdapat pasangan yang berjenis kelamin sama dan pasangan muda-mudi yang masih kecil. Wajah dari kebanyakan jasad manusia membatu yang digali dari Pompeii masih utuh sama sekali, ekspresi wajah-wajah tersebut pada umumnya nampak dalam kebingungan.


Disini terdapat sisi yang paling tidak bisa dimengerti dari sebuah bencana. Bagaimana mungkin ribuan orang yang menunggu untuk dijemput sang kematian tidak sempat melihat dan mendengar apapun?. Sisi yang nampak dari peristiwa ini menunjukan bahwa lenyapnya Pompeii mirip dengan peristiwa kehancuran sebagaimana yang disebutkan dalan Al Qur'an yang secara jelas sebagai "pembinasaan yang tiba-tiba". Sebagai contoh adalah "warga kota" yang disebutkan dalam Surah Yasin. Di sana disebutkan bahwa semuanya mati secara mendadak dalam waktu yang bersamaan. Keadaan ini diceritakan sebagai berikut dalam Surat Yasin ayat 29: Tidak ada siksaan atas mereka melainkan satu teriakan saja; maka tiba-tiba mereka semuanya mati. Dalam Ayat 31 Surat al-Qamar, sekali lagi "pembinasan seketika" ditekankan ketika penghancuran kaum Tsamud dikisahkan: "Sesungguhnya Kami menimpakan atas mereka satu suara yang keras mengguntur, maka jadilah mereka seperti rumput-rumput kering (yang dikumpulkan oleh) yang punya kandang binatang"

Kematian warga kota Pompeii yang terjadi secara tiba-tiba memiliki kemiripan sebagaimana diceritakan dalam ayat-ayat terebut diatas. Meskpun demikian tidak banyak hal yang telah berubah sejak Pompeii dihancurkan. Daerah Naples dimana pesta pora berlaku, tidak seteruk sebagaimana halnya daerah Pompeii yang tidak bermoral. Kepulauan Capri adalah asal muasal kaum homoseksual dan kaum nudist bertempat tinggal. Kepulauan Capri dilambangkan sebagai "surga kaum homo" dalam iklan pelancongan. Tidak hanya di kepulauan Capri dan di Italia saja, namun hampir diseluruh dunia dimana keruntuhan moral yang sama sedang terjadi dan orang-orang tetap tidak peduli untuk tidak mengambil pengajaran dari kaum-kaum terdahulu. sumber: suaramedia.com dan ratualit.blogspot.com (ada telo Indonesia dalam penulisan ini)
KULAT: Aduhai..!! Pihak pemerintah.. apa dah jadi dengan negara ISLAM HADHARI hari ini?? Dimanakah kuasa pemerintahanmu? Apakah kamu juga termasuk dalam golongan orang-orang yang hanya mengaku menganut Islam tetapi tidak mengendahkan hukum Islam? Adakah Islam hanya tinggal pada namanya saja. ?? Wallahua'alam.