Rabu, 7 Januari 2009

KAUM GAY: APAKAH MALAYSIA SEOLAH2 SEDANG MENUNGGU UNTUK DIBINASAKAN??



gambar dari blog harimau-menaip

Kenapa kita mencabar Allah dengan membenarkan Pesta Gay di tanahair kita? Kenapa kita mengundang bala? Tolong jangan undang bala dan janganlah mencabar Allah (blog dari harimau-menaip). Mereka ini sememangnya sudah melampau. Mereka rasanya belum lagi diuji dan memang benar2 mereka mahu diuji oleh Yang Maha Kuasa. Namun sekiranya mereka mahu ujianNYA nescaya akan orang-orang yang tidak berdosa pastinya terbabit sama. Kenapalah meeka ini tidak belajar dari sejarah kaum Nabi Lut atau setidak-tidaknya bacalah sejarah POMPEII yang seakan sama dengan peristiwa kebinasaan kaum Nabi Lut. Awas..!! Janji Allah itu adalah benar. Mati itu benar. Syurga dan Neraka itu benar. Kemurkaan NYA juga benar. Jangan kita semua dibinasakan olehNYA.
Al-Qur'an menceritakan kepada kita dalam ayat berikut bahawa tidak akan ada 'perubahan' dalam hukum Allah.

"Dan mereka bersumpah dengan nama Allah dengan sekuat-kuatnya sumpah; sesungguhnya jika datang kepada mereka seorang pemberi peringatan, niscaya mereka akan lebih mendapat petunjuk dari salah satu umat-umat (yang lain). Tatkala datang kepada mereka pemberi peringatan,maka kedatangannya itu tidak menambah kepada mereka, kecuali jauhnya mereka dari (kebenaran), karena kesombongan (mereka) di muka bumi dan karena rencana (mereka) yang jahat. Rencana itu tidak akan menimpa selain orang yang merencanakannya sendiri. Tiadalah yang mereka nanti-natikan melainkan (berlakunya) sunnah (Allah yang telah berlaku) kepada orang-orang yang terdahulu. Maka sekali-kali kamu tidak akan menemui penyimpangan bagi sunnah Allah."(QS Al-Fathir: 42-43)

Ya, tidak akan ditemukan perubahan dalam jalan (Hukum) Allah. Siapapun yang menentang hukum-Nya dan memberontak terhadap-Nya, akan menghadapi hukum suci yang sama. Pompeii, sebuah simbol kemerosotan dari Kekaisaran Romawi yang juga terlibat dalam perilaku seksual yang menyimpang dan berakhir sama halnya dengan kaum Lut. Kehancuran Pompeii disebabkan oleh letusan gunung Vesuvius. Gunung Vesuvius adalah simbol dari Italia terutama bagi kota Naples . Gunung yang membisu selama dua ribu tahun terakhir. Vesuvius yang dinamakan "Gunung Peringatan". Bukannya tanpa sebab jika gunung ini dinamakan demikian. Bencana yang menimpa Sodom dan Gomorah memiliki sangat banyak kemiripan dengan bencana yang menghancurkan Pompeii.


Disebelah kanan Vesuvius terletak kota Naples dan disebelah kirinya terletak Pompeii. Lava dan debu letusan besar gunung berapi yang terjadi dua ribu tahun lalu melanda warga kota tersebut. Bencana yang terjadi terlalu pantas sehingga segala sesuatunya terperangkap sebagaimana dalam kehidupan mereka sehari-hari dan sampai sekarang sama seperti yang terjadi dua ribu tahun yang lalu, seolah-olah waktu telah dibekukan. Penghilangan Pompeii dari muka bumi dengan bencana seperti ini bukanlah tanpa alasan. Catatan sejarah menunjukkan bahwa kota tersebut adalah merupakan sarang pemborosan/foya-foya dan perbuatan menyimpang. Kota ini dikenal dengan adanya pelacuran yang sampai pada peringkat tertentu tidak diketahui lagi mana rumah pelacuran dan mana yang bukan. Tiruan alat kelamin dalam ukuran aslinya digantung di depan pintu rumah pelacuran. Menurut tradisi yang berakar dari kepercayaan Mithraic, organ seksual dan persetubuhan tidaklah seharusnya disembunyikan namun dipertontonkan secara terang-terangan.



Namun lava dari Vesuvius menyapu bersih seluruh kota dari muka bumi dalam waktu sekejap. Meskipun demikian sisi yang paling menarik dari peristiwa ini adalah bahwa tidak ada seorangpun yang selamat dari bencana letusan Vesuvius yang mengerikan ini. Sepertinya mereka sama sekali tidak menyadari bencana tersebut, seolah-olah mereka sedang terlena dalam pengaruh guna-guna. Sebuah keluarga yang sedang menyantap makanan mereka saat itu juga menjadi batu (membatu). Beberapa pasangan ditemukan membatu dimana mereka sedang melakukan hubungan seks. Hal yang paling menarik adalah bahwa terdapat pasangan yang berjenis kelamin sama dan pasangan muda-mudi yang masih kecil. Wajah dari kebanyakan jasad manusia membatu yang digali dari Pompeii masih utuh sama sekali, ekspresi wajah-wajah tersebut pada umumnya nampak dalam kebingungan.


Disini terdapat sisi yang paling tidak bisa dimengerti dari sebuah bencana. Bagaimana mungkin ribuan orang yang menunggu untuk dijemput sang kematian tidak sempat melihat dan mendengar apapun?. Sisi yang nampak dari peristiwa ini menunjukan bahwa lenyapnya Pompeii mirip dengan peristiwa kehancuran sebagaimana yang disebutkan dalan Al Qur'an yang secara jelas sebagai "pembinasaan yang tiba-tiba". Sebagai contoh adalah "warga kota" yang disebutkan dalam Surah Yasin. Di sana disebutkan bahwa semuanya mati secara mendadak dalam waktu yang bersamaan. Keadaan ini diceritakan sebagai berikut dalam Surat Yasin ayat 29: Tidak ada siksaan atas mereka melainkan satu teriakan saja; maka tiba-tiba mereka semuanya mati. Dalam Ayat 31 Surat al-Qamar, sekali lagi "pembinasan seketika" ditekankan ketika penghancuran kaum Tsamud dikisahkan: "Sesungguhnya Kami menimpakan atas mereka satu suara yang keras mengguntur, maka jadilah mereka seperti rumput-rumput kering (yang dikumpulkan oleh) yang punya kandang binatang"

Kematian warga kota Pompeii yang terjadi secara tiba-tiba memiliki kemiripan sebagaimana diceritakan dalam ayat-ayat terebut diatas. Meskpun demikian tidak banyak hal yang telah berubah sejak Pompeii dihancurkan. Daerah Naples dimana pesta pora berlaku, tidak seteruk sebagaimana halnya daerah Pompeii yang tidak bermoral. Kepulauan Capri adalah asal muasal kaum homoseksual dan kaum nudist bertempat tinggal. Kepulauan Capri dilambangkan sebagai "surga kaum homo" dalam iklan pelancongan. Tidak hanya di kepulauan Capri dan di Italia saja, namun hampir diseluruh dunia dimana keruntuhan moral yang sama sedang terjadi dan orang-orang tetap tidak peduli untuk tidak mengambil pengajaran dari kaum-kaum terdahulu. sumber: suaramedia.com dan ratualit.blogspot.com (ada telo Indonesia dalam penulisan ini)
KULAT: Aduhai..!! Pihak pemerintah.. apa dah jadi dengan negara ISLAM HADHARI hari ini?? Dimanakah kuasa pemerintahanmu? Apakah kamu juga termasuk dalam golongan orang-orang yang hanya mengaku menganut Islam tetapi tidak mengendahkan hukum Islam? Adakah Islam hanya tinggal pada namanya saja. ?? Wallahua'alam.

8 ulasan:

aboo berkata...

Bro!

Info yg menarik! Pompei..Kalau pompey team Portsmouth!

roger!

Harimau-Menaip berkata...

Di Malaysia...macam-macam ada bro.

Kita bising orang kan kata "Kuno lah blogger ni"..

Azmi Taufik berkata...

Hemmm... apa nak heran. Kan janji Allah dalam surah Al-Baqarah ayat 2 yang maksudnya "Itulah Kitab yang tak ada keraguan di dalamnya, sebagai petunjuk bagi orang-orang yang bertaqwa"

Dah terang dan jelas, hanya mereka yang bertaqwa sahaja yang mendapat petunjuk/pemahaman.

Setakat cakap siapa pun boleh cakap.. syumullah, hadari lah dan lain-lain perkataan yang sedap didengar. Tapi yang penting TAQWA tu yang dikira. Tanpa taqwa hanya iman tanpa amal. Tanpa taqwa amalan pun tak jadi ikhlas.

gedebe berkata...

nate gilo babi perangai lagu ni. anjing pun kenal tino jate.

kulatlapok berkata...

salam Sdr. Azmi Taufik:

Terima kasih menitip ke cendawan MALAYA. Saya tetarik ulasan sdr. walau pendek tetapi sdr seperti terusik dengan teguran. Kenapa ?kita tidak boleh ke menyentuh apa yg pemimpin kita laksanakan demi untuk kepentingan dan memelihara kesuian Agama Islam itu sendiri. bukan soal "SETAKAT CAKAP SIAPA PUN BOLEH CAKAP.." tetapi ingat mengingati itu adalah lebih baik.

Kalau hambanya BERTAQWA HANYA utuk dirinya sahaja, dia juga tidak akan terlepas tanggugjkawab 'tabligh'nya kepada sdr Islamnya yg lain. Itu adalah wajib baginya apatah lagi kalau dia berilmu. Apa guna kalau jadi pemimpin yang mengaku mengamalkan ajaran Islam tetapi tidak melaksanakan apa yang dianutinya.

Ini adalah beberapa ayat yang telah Allah tegaskan dalam Al-Quran berkaitan dengan HUKUM dan BUKAN SETAKAT BERTAQWA saja.

".......Dan apabila pemimpin-pemimpin mereka tidak melaksanakan hukum Allah yang terkandung dalam al-Quran dan tidak mahu menjadikannya sebagai pilihan, maka (di saat ini) Allah akan menjadikan peperangan di kalangan mereka sendiri “. Hadith Riwayat Ibnu Majah



“…….Dan janganlah kamu menukar ayat-ayat-Ku dengan harga yang sedikit. Barangsiapa yang tidak menghukum menurut apa yang diturunkan Allah, maka mereka itu adalah orang-orang yang kafir.” Surah Al Ma’idah : 44

“……Barangsiapa tidak menghukum perkara menurut apa yang diturunkan Allah, maka mereka itu adalah orang-orang yang zalim.” Surah Al Ma’idah : 45

“……Barangsiapa tidak menghukum perkara menurut apa yang diturunkan Allah, maka mereka itu adalah orang-orang yang fasik” Surah Al Ma’idah : 47

Nabi s.a.w. bersabda: “Jangan demikian, demi Allah, nescayalah engkau semua itu wajib memerintahkan kebaikan, melarang dari kemungkaran, mengambil tangan orang yang zalim - yakni menghentikan kezalimannya - serta mengembalikannya atas kebenaran yang sesungguhnya, juga membasmi tindakannya kepada yang hak saja dengan pembatasan yang sesungguh-sungguhnya. Atau jikalau semua itu tidak dilakukan, maka nescayalah Allah akan memukulkan - membencikan - hati setengahmu terhadap setengahnya kemudian melaknati - mengutuk - engkau semua sebagaimana Dia mengutuk mereka - Bani Israil.” Diriwayatkan oleh Abu Dawud dan Tirmidzi dan ia mengatakan bahawa ini adalah Hadis hasan. Ini adalah menurut lafaznya Imam ‘Abu Dawud.

Saidina Abu Bakar berkhutbah ketika mula dilantik menjadi khalifah, yang antaranya bermaksud ".....Patuhilah aku selama aku mematuhi ALlah dan rasulnya. tetapi jika aku tidak mematuhi keduanya maka tiada kewajipan taat atas kalian terhadapku......" (Al Bidayah Wan Nihayah - Imam Ibnu Katsir, mengatakan sanadnya adalah sahih)

INGAT SDR. AZMI TAUFIK BACALAH SEJARAH NABI, WLAUPUN SUDAH ADA AYAT TENTANG TAQWA YG SDR KATAKAN ITU, NAMUN NABI MUHAMMAD MENITISKAN AIR MATANYA DIAKHIR HAYATNYA KERANA TERLALU BIMBANG AKAN UMATNYA DIAKHIR ZAMAN... MAKA JELASLAH APA YANG DIBIMBANGKANNYA ITU KINI MENJADI REALITI...!!

Adakah Sdr Azmi Taufik sedar kemanakah haluan ISLAM HADHARI kita ini..??

Tanpa Nama berkata...

Teringat aku pada As-shahid Amrozi, Imam Samudera dan Ali Ghufron.. Kalau lah aku berpeluang teringin sangat aku letupkan tempat Pesta Gay ni... biaq depa mampuih dulu.. sebelum Allah swt turunkan bala kat kita semua..

MalaysiaN berkata...

what laaa. this..!! hey bodoh..!
siapa yg upload this stupid news..huh..?!
u ingat apa ...? u are so smart than gay/lesbian by publish this kind of things..?
gay life is totally difference. experience it then you talk much. ok..! wanna ask u..!whats wrong with you? if peoples are gay or lesbian or bisexual?
dont try to show your power of god in this all. allah.. created humans, but feelings given by humans. noting is matching as you wrote in this blog. they gay are not criminal in Malaysia. you try to advise to any criminals from this blog. then you will have rezeki. ok..
i dont care who are you..! but kindly remove this all rubbish .. ok.. ! long live gay all over the world. there is noting wrong.
remove it. Only some Malaysian peoples against gays in this country. why..? why huh..? do you have any strong reasons..? if your reasons were not acceptable .. you will get my nervous!! .. mind it..!

Mohanesh berkata...

what laaa. this..!! hey bodoh..!
siapa yg upload this stupid news..huh..?!
u ingat apa ...? u are so smart than gay/lesbian by publish this kind of things..?
gay life is totally difference. experience it then you talk much. ok..! wanna ask u..!whats wrong with you? if peoples are gay or lesbian or bisexual?
dont try to show your power of god in this all. allah.. created humans, but feelings given by humans. noting is matching as you wrote in this blog. they gay are not criminal in Malaysia. you try to advise to any criminals from this blog. then you will have rezeki. ok..
i dont care who are you..! but kindly remove this all rubbish .. ok.. ! long live gay all over the world. there is noting wrong.
remove it. Only some Malaysian peoples against gays in this country. why..? why huh..? do you have any strong reasons..? if your reasons were not acceptable .. you will get my nervous!! .. mind it..!

Malaysia oh Malaysiaku


RAKYAT YANG BERHAK MENERIMA PEMBANGUNAN