Ahad, 4 Oktober 2009

30 TAHUN RAKYAT KELANTAN DIHURUNG LALAT..??

Berita TV arus perdana malam tadi ada menyiarkan satu berita aduan dari sebuah kampung di Machang, Kelantan mengadu tak tahan dihurung lalat sejak 30 tahun yang lalu. Mak oii..!! 30 tahun??

Bayangkanlah selama tempoh itu, penduduk2 di kampung tersebut ada yang membesar bersama-sama lalat2 yg silih berganti hidupnya bersama dengan penduduk di situ.

Menurut penduduk disitu, sudah berpuluh2 kali aduan telah dibuat pada pihak berwajib terutama PBT tempatan namun ibarat mencurah air di daun keladi.

Tempoh 30 Tahun, rasanya aduan awal yang dibuat sudah tentulah bermula dari kerajaan sebelum ini iaitu BN sehinggalah selepas PAS memerintah sehingga ke hari ini aduan berkaitan masih lagi diteruskan, namun sehingga kini tiada sebarang tindakan dilakukan. Apa dah jadi dengan pemerintahan kerajaan negeri (PAS)? Pegawai2 PBT tak tahu buat kerja ke? Kepada Kerajaan negeri tolong jenguk2lah pegawainya yg malas buat kerja tu dan lihatlah persekitaran kawasan masing2 yang sebelum ini banyak aduan kebersihan di Kelantan seperti terabai.

Harap2 kerajaan negeri yang bangga dengan status negeri 'serambi mekah' janganlah hanya pandai mengajak rakyat memelihara kesucian agama Islam jika imej kebersihan yang menjadi amalan Islam itu sendiri tidak dititik beratkan. Wallahuaalam.

Tiada ulasan:

Malaysia oh Malaysiaku


RAKYAT YANG BERHAK MENERIMA PEMBANGUNAN