Isnin, 2 Jun 2008

EZAM IKHLAS SERTAI UMNO?

Alkisah cerita pemuda bernama Mohd. Ezam Mohd Nor ini belum lagi reda dan terus diperkatakan selagi ianya menjadi keuntungan politik pihak-pihak tertentu. Namun begitu keuntungan pada dirinya telah dinafikan sekeras-kerasnya oleh Bekas Ketua Angkatan Muda Parti Keadilan Rakyat (PKR) ini
Beliau menyatakan keikhlasannya menyertai UMNO tanpa sebarang muslihat atau dipergunakan mana-mana pihak untuk kepentingan dirinya atau diperalatkan oleh individu-individu tertentu. Beliau dengan semangat mendakwa kemasukannya ke dalam Umno adalah atas kepentingan negara serta akan melakukan serta membantu menyokong pembaharuan yang sedang dilakukan oleh PM. Benarkah begitu?
Namun keikhlasan beliau disangkal oleh Mantan PM, Tun Dr Mahathir Mohamad, bahawaUmno perlu berhati-hati dengan kemasukan Ezam, terutama pada waktu sekarang. Tun mendakwa beliau seperti ada muslihat untuk kepentingan politiknya atau untuk individu tertentu. Manakala Datuk Seri Rais Yatim pula curiga dengan alasan Ezam.
Ramai yang bekata sepatutnya Ezam mengistiharkan lebih awal kemasukannya sekiranya beliau bersungguh-sungguh untuk membawa perubahan (reform) dalam UMNO sebelum PRU12. Apapun kita tunggu dan lihat kelibat ayam tambatan baru UMNO ini untuk membawa reformasi dalam UMNO seperti yang didakwanya itu. Antara paling menarik nanti, serangan yang bakal dilontarkan kepada bekas ketuanya, 'DSAI '.

2 ulasan:

abe MIE 'TERJAH' berkata...

salam

ada 5 sebab kenapa Ezam masuk UMNO semula.
jumpa abe MIE lah

pkrpasdap.blogspot.com

kulatlapok berkata...

salam abe Mie.

terima kasih intai Cendawan Malaya.
Aku dah jumpa mu. Tapi 5 sebabnya tu pendek kata ada peluang yang terhidang untuknya.

Malaysia oh Malaysiaku


RAKYAT YANG BERHAK MENERIMA PEMBANGUNAN