Khamis, 22 Januari 2009

PENYAKIT "ATHMA" YG MENGERIKAN??


Bagaimanakah sekiranya insiden ini terjadi pada keluarga anda??

Dalam kesibukan dunia termasuk rakyat negara ini mengutuk kebiadapan sikap Israel yang menganas seperti binatang buas, rupanya sifat-sifat kebinatangan itu dipelajari dan dikuti oleh pihak berkuasa di negara ini yang pernah mendakwa Malaysia antara sistem kepolisan yang terbaik di dunia. Namun kematian ngeri Kugan Ananthan 22 tahun pemuda India di Balai Polis Taipan, USJ, Subang Jaya ketika dalam tahanan polis Malaysia menimbulkan pelbagai tandatanya (kata Alkerohi di sini...) serta mencipta satu lagi sejarah burok sistem kepolisan Malaysia. Kata Ketua Polis Selangor, Khalid Abu Bakar insiden ini ialah akibat daripada "segelas minuman dan penyakit 'athma'.
Namun yang peliknya seluruh badannya mengalami cedera teruk seperti dihiris-hiris menggunakan benda tajam. Penafian Ketua Polis Selangor polis itu sungguh memalukan rakyat Malaysia. Polis cuba mengibaratkan rakyat Malaysia sebagai 'orang utan' yang tidak mempunyai pemikiran. Penafian ini memerlukan kenyataan yang konkrit terutama Perdana Menteri, Ketua Polis Negara dan Ketua Polis Selangor yang perlu bertanggungjawab dalam insiden yang bersifat 'kebinatangan' ini.

10 ulasan:

Harimau-Menaip berkata...

Takkan athma macam tu kot?

Tak beragak jugak Polis ni...

Kalau kudis buta, den percalah jugak..

melayuangkat berkata...

Salam anakku,

Mak Cik simpati atas apa yang berlaku pada mendiang itu. Apa apa pun biarlah siasatan dijalankan dulu sebelum kita mengutuk sesiapa.

melayuangkat berkata...

Salam anakku Cendawan Melayu,

Pernahkah kamu atau sesiapa ahli terdekat keluarga atau sahabat berhadapan dengan Gengster India?

Bukan kita tak simpati dengan kematian mendiang. Kita pun ada anak anak dan faham perasaan kehilangan sesiapa tersayang. Kuching mati pun kita sedih berhari-hari.

Tapi SETIAP kita sebagai ibu bapa juga ada tanggungjawab membela dan mendidik anak anak supaya menjadi warganegara yang sebaiknya. (KALAU dah didik dengan sepatutnya nak jadi jugak Gengster, apa nak buat kan?)

Cuba kamu bayangkan bertugas sebagai Polis yang menghadapi kerenah dan jenayah yang melibatkan mereka ini saban hari, siang dan malam.

Lihat dalam suratkhabar, tv betapa hampir setiap dua minggu ada sahaja jenayah yang melibatkan gengster India yang mangsa mereka rata rata juga dari kaum India.

Mak Cik tak kata, apa yang Polis buat pada mendiang itu BETUL. Tidak sekali-kali tapi kamu hendaklah teliti cerita ini dalam dua keadaan.

Betapa tertekannya pihak Polis dalam menjalankan tugas mereka. Mereka pun manusia biasa macam kita. Bagaimana pula MANGSA rompakkan, samun atau yang kena bunuh akibat dari gengster India ini?

Sekarang isu ini diperbesarkan, Polis jahat. Tetapi isu dia terlibat dengan kes samun kereta mewah dan entah apa kes sebelum ini lenyap sahaja. Dia dan ceritanya jadi HERO. Maka akan tergalaklah lagi Samun dan curi.

Pengalaman diekori memandu oleh sekumpulan gengster budak budak muda India pun menggerunkan apatah lagi kalau berhadapan dengan mereka yang ganas dan pisau terhunus.

Dan Kalau TERLANGGAR kereta mereka atau dilanggar dari belakang kereta kita di mana mana Traffic Light, kalau rasa kerugiannya tak seberapa, janganlah turun dari kereta..chow sahajalah kalau nak Selamat.
Nasihat Ikhlas dan percuma dari Mak Cik.

man_helang berkata...

huh...aku tgh serius ni tok rimau oiii

kulatlapok berkata...

salam Makcik:

Memang saya akui sifat2 gangsterism di kalangan kaum India memang ganas. Ini terbuti kes2 jenayah yg melibatkan kaum ini, seperti Batang Kali, Geng Mamak dan lain2. Siapa yg pernah duduk di Sentul mereka akan tahu bertapa wasangkanya kita terhadap mereka.

amaram berkata...

Tulisan mak cik kat atas tu ada gak betulnya. Orang India ada cakap putar2 sikit.

Ada orang cakap, kalau jumpa India dan ular - pukul India dulu.

Itu orang cakap, bukan saya cakap. :)

perfectwater75 berkata...

Salam,

anak teman pun ada athma juga tapi tak la sampai berbirat macam ni..

Bodoh punya IGP dan KP!!!!

Melayu mana mai punya ni???!!!

thx!

Tanpa Nama berkata...

Sesiapa yang mengutuk orang india..tengok dirinya sendiri...macam tak ade gangster dalam kaum anda...ini bukan soal siapa ganster atau tak..ini soal PRANG mati..KAlau betul ajaran agama kita BETUL..Jangan tuduh orang INDIA SAHAJA...Tengok diri sendiri!!!!

MAKCIK....fikirkan jikalau itu adalah anak KAMU!!!!! adakah kamu masih nak bersalfah macam ini?

TUHAN tengah perhatikan apa yang berlaku..!!!!

kulatlapok berkata...

salam Tanpa Nama 10:37

Terima kasih menitip ke sini. Kenyataan MAKCIK itu hanya pandangan dan dari satu sudut individu itu sendiri. Soal sikap dan keganasan memnag tiudak memilih kaum. Semua kaum juga telibat dan tidak semua kaum bersikap ganas. Wahemah semua etnik yg menghuni bumi iini. Wallahua'alam.

Tanpa Nama berkata...

stuju, kejahatan tak mengira kaum...cuba tgk,bapak rogol anak,datuk rogol cucu,uncle rogol anak sedara..kaum mana yg memegang carta teratas??? rsanya malyu kan???

Malaysia oh Malaysiaku


RAKYAT YANG BERHAK MENERIMA PEMBANGUNAN