Khamis, 31 Disember 2009

IBU NEGARA SIAP SEDIA SAMBUT 'PESTA MAKSIAT' 2010

Beribu-ribu warga dijangka membanjiri beberapa tempat popular untuk berpesta dan menghitung detik-detik ke tahun baru. Persiapan di Dataran Merdeka bagi menyambut kadatangan tahun baru hampir 90 peratus hari ini untuk konsert 'Ambang 2010 Kuala Lumpur' anjuran kumpulan AmBank dengan kerjasama Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL).

Konsert yang akan menampilkan artis-artis popular tanah air seperti kumpulan Hujan dan Bunkface serta Amy Search dijadual bermula pukul 8.30 malam. Tahun ini, penonton dijangka hadir tidak kurang daripada 20,000 orang kata seorang juruteknik DBKL yang bertanggungjawab atas persiapan itu. Acara kemuncak pada malam itu ialah pertunjukan bunga api tepat pukul 12 tengah malam. Di Kuala Lumpur City Centre (KLCC) pula, sambutan juga dijangka meriah seperti tahun-tahun lepas bermula 7 malam.

Jalan Sultan Ismail juga akan ditutup untuk 'Street Party Countdown 2010 Celebration' di sekitar persimpangan dengan Jalan Bukit Bintang berdepan Plaza Sungei Wang mulai 6.30 petang hingga 1 pagi.
ESOKNYA PULA , 01 JANUARI 2010, RAKYAT MALAYSIA BAKAL DIHIDANGKAN DENGAN BERITA-BERITA TENTANG GEJALA-GEJALA SOSIAL YANG TELAH DISEMPURNAKAN OLEH RAKYAT MALAYSIA YANG MENYAMBUT TAHUN BARU TERUTAMA REMAJA MUSLIM YANG LEBIH MENGALAHKAN BANGSA ASING. WALLAHUAALAM.

Hadith :
Nabi s.a.w bersabda: " Fikirkanlah mengenai segala makhluk Allah dan janganlah kamu memikirkan tentang zat Allah kerana yang demikian menyebabkan kamu binasa (dalam kesesatan)."
Abu Zar r.a
Antara Tanda-tanda Kiamat
Hadith :
Dari Anas r.a katanya:”Akan kusampaikan kepadamu sebuah hadith yang tidak akan disampaikan orang kepadamu sepeninggalanku. Saya mendengar Rasulullah s.a.w bersabda:”Di antara tanda-tanda kiamat ialah: berkurangnya ilmu, meratanya kebodohan, berlakunya (merebaknya) perzinaan dan banyaknya perempuan serta sedikitnya lelaki sehingga bagi lima puluh perempuan hanya seorang pengawalnya.”
(Bukhari)

Cegah Sebelum Terlambat
Hadith :
Daripada Ummul Mu'minin, Zainab binti Jahsy (isteri Rasulullah SAw),beliau berkata," (Pada suatu hari) Rasulullah SAW masuk ke dalam rumahnya dengan keadaan cemas sambil bersabda,:”La ilaaha illallah, celaka (binasa) bagi bangsa Arab dari kejahatan (malapetaka) yang sudah hampir menimpa mereka. Pada hari ini telah terbuka dari dinding Ya'juj dan Ma'juj seperti ini", dan Baginda menemukan ujung jari dan ujung jari yang sebelahnya (jari telunjuk) yang dengan itu mengisyararkan seperti bulatan. Saya (Zainab binti Jahsy) lalu bertanya: "Ya Rasulullah! Apakah kami akan binasa sedangkan di kalangan kami masih ada orang-orang yang soleh?" Lalu Nabi SAW bersabda: "Ya, jikalau kejahatan sudah terlalu banyak".
(Bukhari dan Muslim)

Tiada ulasan:

Malaysia oh Malaysiaku


RAKYAT YANG BERHAK MENERIMA PEMBANGUNAN