Rabu, 18 November 2009

PARTI KOMPENEN BN DAH JADI HURU-HARA..?

Gambar kartun ni aku cilok dari google image. Apa yang dia kata dalam bahasa MCA tupun aku tak faham. Hantem sajelahh..!! Apa yang pastinya karekatornya sudah tentulah wajah Presiden MCA bersama dengan Timbalannya yang telah dludahnya berkali-kali akhirnya dijilat semula dan kini dah jadi kamcing pulak. Sekarang ni, mereka berdua dah berubah dan kini sedang merancang PELAN PERPADUAN MCA yang baru.

PELAN PERPADUAN terkini yang dirancang oleh Presidennya, Datuk Seri Ong Tee Kiat ialah membuat alasan rombakan (mencantas) ke atas keanggotaan Majlis Presiden dengan melantik beberapa muka baru dan 'MEMECAT' pula pemimpin sayapnya iaitu Ketua Pemuda, Datuk Dr Wee Ka Siong, Ketua Wanita, Datin Paduka Chew Mei Fun, Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Chor Chee Heung dan Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Chor Chee Heung.

PELAN PERPADUAN Ong Tee Kiat dan Chua Soi Lek, dua pemimpin yang bertelagah ini telah menjadi kenyataan apabila mereka berdua telah berganding bahu semula. Namun PELAN PERPADUAN untuk keseluruhan AHLI MCA kini menuju jalan kehancuran. Krisis MCA sekarang dilihat semakin kompleks dan menjadi huru-hara. Ahlinya kini terpisah kepada dua kumpulan antara penyokong Presidennya dengan Naib presidennya. Datuk Liow Tiong Lai kini seolah-olah sedang diganyang oleh Presidennya sendiri dengan melantik enam muka baru dan tiga muka lama menganggotai Majlis Presiden.

Kini Ong Tee Kiat yang telah memiliki kekuatan sokongan dalam Majlis Presiden telah menolak cadangan Mesyuarat Agung Luar Biasa (EGM) pada 28 November ini dalam Mesyuarat ahli Jawatankuasa Pusat (CC) MCA semalam kerana mendakwa terdapat kecacatan dan melanggari perlembagaan parti.

Tiada ulasan:

Malaysia oh Malaysiaku


RAKYAT YANG BERHAK MENERIMA PEMBANGUNAN