Ahad, 27 September 2009

'SIS' ANAI2 DALAM PERJUANGAN ISLAM...?


Tindakan Sister in Islam menfailkan permohonan di Mahkamah Tinggi Syariah Kuantan disini untuk semakan dan menangguhkan perlaksanaan hukum terhadap hukuman sebat ke atas Kartika Sari Dewii Sukarno adalah tindakan yang secara tidak langsung cuba menentang perlaksanaan hukum syariah di negara ini sekali gus menyekat sebarang hukuman jenayah berlandaskan syariah dikuatkuasakan di negara ini..

Perjuangan SIS sejak penubuhannya telah banyak megelirukan pemahaman rakyat Islam negara ini yang sering mempertikaikan hukumhakam yang telah termaktub dalam Al-Quran. Perjuangannya yang berlandaskan fahaman liberal itu lebih melihat bahawa Islam adalah soal peribadi dan tidak berkait dengan soal negara dan undang-undang telah menjadi latarbelakang fikiran SIS.

Mahkamah Tinggi Syariah Kuantan perlu menolak sebarang semakan yang dibuat oleh mana2 pertubuhan yang cuba mempersoalkan bidangkuasa mahkamah syariah. Tindakan SIS ini jika tidak dihalang ianya tidaK lebih seperti anai-anai yang lambat laun akan merosakan pemikiran umat Islam di negara ini. Sepatutnya SIS atau mana2 pertubuhan atas nama Islam perlulah berusaha memelihara kesucian agama dan nama Islam itu sendiri bukan mempersoalkannya apatah lagi jika menghinanya. Wallahuaalam.

4 ulasan:

Harimau-Menaip berkata...

SIS buat semak kepala je.

"Kalau hidup menyusahkan manusia, lebih baik mampos dijilat nuraka"

Salam Aidilfitri Bro.!

Tanpa Nama berkata...

SIS IBLIS YG BERTOPENGKAN ISLAM. PERLU DIBENTERASKAN SEGERA. SEPERTI TAKTIK YAHUDI SECARA HALUSNYA MENGHANCURKANKAN PEMIKIRAN UMAT ISLAM.

Master Yoda berkata...

Tgk pada penampilan mereka2 ini terutama yg melibatkan hal2 asas agama seperti aurat dan lain2....

Kah kah kah

Sister in Islam??

Kah kah kah

Ke Sister in Iblis???

Kah kah kah

kulatlapok berkata...

salam:

1. Harimau..
2. Tanpa nama,
3 Master Yoda,

Inilah salah satu jenis Dajal yg sudah lama berada di sekeliling kita.

Malaysia oh Malaysiaku


RAKYAT YANG BERHAK MENERIMA PEMBANGUNAN