Ahad, 13 September 2009

RAKYAT MALAYSIA, BANTULAH SEGERA ADIK NORAINA


Ibubapa Noraina Shafiqa Mohd Sabri berusia 9 tahun, MERAYU bantuan segera dari 'rakyat Malaysia' untuk membeli tulang gantian bernilai RM5,000 bagi mengantikan tulang mukanya yang remuk selepas dirempuh sebuah van dalam kemalangan jalanraya di sini minggu lalu.

Walaupun hanya bernilai RN5,000 tetapi keluarga Noraina TIDAK MAMPU menyediakannya kerana ibunya, Murni Saroji seorang surirumah manakala bapanya hanya seorang operator pengeluaran. Kepada orang ramai khususnya rakyat Malaysia yang prihatin, segerakanlah menghulurkan bantuan agar adik Noraina dapat menjalani pembedahan secepat mungkin.

Agak malang, setelah seminggu berlalu tiada pihak2 yang berwajib terutama wakil rakyat kawasan, pertubuhan2 NGO atau pemegang2 tabung amanah seperti tabung ehsan untuk mereka yang memerlukan saat kecemasan begini seperti tidak melakukan sesuatu untuk menyelamatkan adik Noraina ini. Kalau kita bangga boleh menyediakan tabung untuk rakyat Palestin sehingga berjuta jumlahnya, kenapa untuk rakyat kita sehingga mereka MERAYU untuk meminta disumbangkan? Bantulah keluarga ini dengan tidak mengira apajua latar belakang politik. Apa yang pentingnya kita semua telah menyelamatkan satu nyawa yang paling diharapkan oleh ibubapa mangsa tersebut. Wallahuaalam.

Bagi mereka yang ingin membantu, cek dinamakan kepada:
BENDAHARI PUSAT PERUBATAN UNNIVERSITI MALAYA
atau hubungi,
JABATAN PEMBEDAHAN MULUT UNIVERSITI MALAYA - 03 7964 4807
(U/P: ENCIK ZULFADZLI ZAINAL)

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

keadaan seprti in tidak berlaku jika slogan 1 malaysia benar-benar dilaksanakan. Indah Khabar dari Rupa

Malaysia oh Malaysiaku


RAKYAT YANG BERHAK MENERIMA PEMBANGUNAN