Sabtu, 12 September 2009

SAYANGNYA NAJIB AMANAHKAN PEMIMPIN YG BUTA DAN TULI DI PARLIMEN PEKAN

Masyaallah, pemimpin kawasannya telahpun menjadi Perdana Menteri dan slogan keramatnya Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan telahpun dicanang seluruh pelusok tanah air. Malah media massa eletronik penjuak BN telahpun menyampaikan "Salam Satu Malaysia" setiap diawal rancangan yg dikelolakan iaitu maksudnya mereka mengimplimantasikan slogan yg telah diilhamkan oleh Perdana Menteri Malaya itu.

Nampaknya masih ada lagi pemimpin tempatan yg diamanahkan oleh Datuk Najib tidak sempurna akal sifatnya kerana mereka itu masih buta pandangan dan teliga mereka terus menjadi tuli kerana tidak dapat melaksanakan seperti mana slogan PM itu dengan membiarkan salah seorang rakyat Pekan di bawah pemerintahan PM sendiri yang hidup daif di sini. Apatah lagi kini Program Khas kerajaan iaitu Program Bantuan Rumah Rangsangan (PBR) di bawah pelaksanaan Kementerian Kemajuan Luar Bandar (KKLW) telah memperuntukan beratus juta secara percuma untuk rakyat miskin.

Bantuan tersebut termasuklah membina rumah baru dan bantuan membaik pulih rumah yang mengalamim kerosakan. Setakat ini banyak negeri telah melaksanakan progam tersebut dan ramai mereka yang tersenarai telah pun memiliki rumah baru. Patutlah masa pilhanraya umum dahulu, Najib pernah meluahkan kekesalannya gara2 'Yes Boss', orang2 yang diamanahkannya langsung tidak membuat kerja dan beliau bernasib baik hampir2 tewas pada pilihanraya tersebut. Kini Najib perlu berhati2 sekali lagi agar masalah anai2 seperti ini tidak akan menjatuhkan moralnya.

Rumah Muhammad Hassan, pondok adalah bahasa yang paling tepat baginya. Inilah mahligainya untuk dia menyambut Hari Lebaran yg tidak berapa lama lagi akan diraikannya. Mana perginya pemimpin tempatan yg diamanahkan oleh PM untuk menjaga kawasan Parlimennya? Kesian Muhammad Hassan yg menjadi mangsa akibat kebutaan dan ketulian pemimpin tempatan di Pekan.

8 ulasan:

Bikir Perak berkata...

Silap tempat kut...Umngok memerintah mana ada rakyat susah semuanya senang lenang hasil tangan KERAjaan UBN.....?

Pie tengok negeri Kelantan baru betul..semua rakyat susah dan miskin sebab kekayaan habis dikebas dan dilantak oleh UBN haram jadah...!!!

Hanya yang buta dan tuli lagi pekak badak dan kepala lembu saja masih menjadi ikutan Dajjal Umngok ni.....

Unknown berkata...

Syabas kerajaan BN yang memakmurkan diri dan keluarga. Di manakah janji mereka semasa pilihanraya?

kulatlapok berkata...

salam Bikir Perak,

Selamat Menitip ke sini, memnag benar seperti slogan mereka iaitu TRADISI MEMBELA RAKYAT KINI DAH JADI TRADISI MEMBIARKAN RAKYAT.

kulatlapok berkata...

SALAM TUAN MOUNTDWELER,

KAN MEREKA DAH CANANGKAN SATU MALAYA, HANYA UMNO/BN SAHAJA YANG SELAYAKNYA MEMERINTAH DAN 'MERATAH' NEGARA INI.

Tanpa Nama berkata...

mana anjing2 UMNO yang slalu bckup, mana parpukari? mana minda intelk melayau, mana aspirasi bangsa,mana2??
mari la sini komen kalau berani....

kulatlapok berkata...

salam Anony..06:32

Bayangkan Mohammad Hassan daif sedemikia rupa hampir 20 tahun. Selama itulah dia terbiar dihimpit kemiskinan seiring begitu lamanya tempoh Najib berkuasa di Pekan.hisk..hisk.. memang haru..!!

Master Yoda berkata...

1 Malaysia...tapi lupe plak kat slogan 1 Pekan, rakyat diketepikan, ahli parlimen di agungkan....

Kah kah kah

kulatlapok berkata...

salam MYoda..

"selamat hari raya aidilfitri" aku memang nak pi beraya di Pekan...

Malaysia oh Malaysiaku


RAKYAT YANG BERHAK MENERIMA PEMBANGUNAN