Khamis, 16 September 2010

PERKASA: BEGHAIM ALI MELOMPAT LAGI, DARI NGO TUBUH PULA POLITIK..??



Presiden kumpulan pendesak Melayu - Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA), Dato Beghaim Ali kini telah merubah haluannya dari sebuah kumpulan NGO bakal menjadi sebuah parti alternatif untuk orang2 Melayu.
Ini berikutan dua parti ternesar yg mewakili orang Melayu iaitu PAS telah menegaskan tidak lagi memberikan peluang kepada Beghaim untuk bertanding menggunakan lambang parti itu pada pilihan raya umum akan datang.
Manakala beberapa pemimpin tertinggi UMNO pula mendesak agar parti tertua itu perlu menjauhkan dirinya dari PERKASA demi menjaga hubungan baik dengan parti2 kompenannya yg sudahpun terjalin sejak merdeka lagi.
Justeru, Beghaim kini telah mula memikirkan langkah seterusnya untuk menyambung kelangsungan politiknya dengan berkemungkinan akan mendaftarkan PERKASA sebagai sebuah parti alternatif untuk orang Melayu. Kenyataan beliau itu sekaligus membuktikan penubuhan PERKASA yg sebelum ini sebagai tunjang kekuatan orang Melayu seperti yg didakwanya sebenarnya ada agenda yg tersembunyi disebalik atas tiket memperjuangkan isu Melayu. Kini Beghaim Ali melompat lagi....

4 ulasan:

Harimau-Menaip berkata...

Barua Beghaim ni...poyo je lebih.

Prof. Era Pasca berkata...

kahkahkah tembelang picah!

Tanpa Nama berkata...

berharap pemerintah tidak meluluskan pendaftarannya. perangai beraim amat bahaya kepada negara kerana pemikirannya menjurus kepada permusuhan bukannya perdamaian.

Ibnsam berkata...

Kalau dah katak, KATAK JUGA!!!! Pembohong! Imbas balik perjalanan hala tuju politiknya, kita akan faham apa yang tersurat didalam hatinya.Politik untuk kamu akan berakhir tiada siapapun akan percaya dengan Raja katak lagi.Selamat bersara.

Malaysia oh Malaysiaku


RAKYAT YANG BERHAK MENERIMA PEMBANGUNAN