Ahad, 25 Julai 2010

ISU PASIR: ISU PENCEMARAN TAK ADA, RUPANYA NAK PROJEK..

video

Isu pasir di Selangor yang hangat diperkatakan oleh UMNO disamping TV3 pula menolong menghangatkan lagi dengan tidak putus-putus menyiarkannya sehingga ke hari ini. Namun kalau kita amati sejak ianya disiarkan, langsung tiada isu pencemaran dilaporkan dan satu pun tiada kenyataan rasmi khususnya dari agensi-agensi yang berkaitan seperti Jabatan Alam Sekitar, Jabatan Geologis Malaysia, apatah lagi dari pihak SPRM.

Ini bermakna perlombongan yang dijalankan adalah sah dan mengikut prosedur yang ditetapkan oleh pihak berwajib. Cuma bila dah terlalu banyak melalutnya RUPANYA MEREKA NI TIDAK DAPAT PROJEK. Mungkin suatu ketika dahulu mereka sudah merasa senang di bawah kepimpinan Khir Toyo yang kini terpaksa mengemis dibawah pemerintahan PKR. Kesiann...

Manakala isu curi pasir nie.. mana-mana pun boleh berlaku ianya bukan sahaja di negeri yang diperintah oleh pembangkang malah negeri di bawah pemerintahan BN. Contoh seperti kayu balak yang sukar untuk dibawa keluar dari hutan belantara di Pahang pun boleh hilang.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

patutlah aku tgk mamat sorang tu melalak mcm sial aje kata tak dpt projek. rupanya dia tu kroni yg dok kaut juta2 hasil pasir waktu khir toya memerintah dahulu.lahanat punya manusia.

Malaysia oh Malaysiaku


RAKYAT YANG BERHAK MENERIMA PEMBANGUNAN