Sabtu, 15 Mei 2010

MAHKAMAH SYARIE KINI DAH TONGGANG TERBALIK



KINI HUKUM ISLAM DALAM MAHKAMAH SYARIAH SUDAH JADI TONGGANG TERBALIK BILAMANA IANYA KINI BOLEH DIKENDALIKAN OLEH ORANG BUKAN MUSLIM.
Seorang wanita yag bukan beragama Islam semalam telah memperoleh kebenaran daripada Mahkamah Tinggi Sivil DISINI dalam usaha awalnya untuk menjadi seorang PEGUAM SYARIE di Wilayah Persekutuan.

Hakim yang memberikan kebenaran itu adalah seorang Melayu Muslim iaitu Datuk Mohd. Zawawi Salleh telah MEMBENARKAN Victoria Jayaseele Martin (gambar) mendapatkan semakan kehakiman untuk satu perintah mandamus (perintah mahkamah tinggi) bagi mendesak Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan menerimanya sebagai peguam syarie tanpa mengambil kira agamanya.
Konsep 1Malaysia dan Islam Hadhari yang diperkenalkan oleh kerajaan telah menepati kehendak rakyat Malaya negara ini yang kini seperti carcamerba. Sekarang ini dalam era 'Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan' semuanya boleh asalkan ianya menepati konsep "1 MALAYSIA". Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan yang menentang keras keputusan hakim tersebut pun tidak dapat menggunakan bidang kuasanya sebagai Penguatkuasa Agama. Syabas para perjuang UMNO.

9 ulasan:

man_helang berkata...

lps ni jgn tekejut...zina...tak salah...arak...memang dah halal...judi...baru jek dpt cop halal...hu hu

Tanpa Nama berkata...

konsep 1Malaysia makan diri sendiri terutama mereka dah mula campurtangan dalam urusan agama Islam. Ya betul syabas para perjuang UMNO. Tidak sia-sia selama ini perjuangan mu yg mendatangkan hasil LAHANATULLAH.

melayuangkat berkata...

Bukan konsep 1 Malaysia je, CUBA Tanya Nik Aziz..dia MESTI SETUJU..Apa pun boleh nak ambil hati bukan Melayu dan Bukan Islam. Guna nama Allah boleh, guna Ayat Quran berkempen Politik boleh, Malah guna Masjid dan Surau oleh Bukan Melayu dan Islam pun BOLEH.. ASALkan Sokong PAS dan PR.

Tak percaya?

Tanyalah dia.

Jadi, minda mesti terbuka kesemua pihak. Jangan cepat melatah nak salahkan Najib sahaja, mentang mentanglah idola dan pujaan hati kamu semua adalah Nik Aziz, Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang.

Para Orientalists berlambak yang mengaji pasal Islam, hafal Wuran dan Hadith, tulis buku Islam. Ramai yang masuk Islam dan tidak kurang juga yang terus jadi Islam.

Moga, mudah2an kita berbaik sangka. Mungkin Peguam bukan Islam yang MAHIR Tentang Islam dari Kita kita yang Islam tapi half bake, bercakap je lebih, isi tak ada.

Semoga dia lebih cekap, banyak membantu isu isu terutama mengenai Ibu Tunggal, Gantung tak bertali, suami lari beri nafkah pada anak darah daging sendiri dsb. Mungkin akan membangkitkan kesedaran pada Peguam Melayu Islam yang LEMBAB dan take things for granted.

We shall wait and see.

Salam pada kamu.

DAKWAH YEOP berkata...

kita tunggu yb zul kulim yang hero itu untuk pertahankan mahkamah syariah. dia kan peguam yang berjiwa islam. yang merupakan pejuang islam. orang lain takde semangat nak pertahan islampun kecuali dia. saya rasa dia tengah plan utk membuat protes besar2an di parlimen ttg isu judi, rasuah politik, dan mahkamah syariah...walaupun nampak macam si katak lompat takkan dia nak gadaikan islam dia..dia pejuang islam, hidup zul nordin.

kulatlapok berkata...

salam MANHELANG:

SEMUA ITU MEMANG DAH HALAL BAGI MEREKA YG TAK KENA CEKUP OLEH JABATAM AGAMA ISLAM.

kulatlapok berkata...

ANONYMOUS 14:26

kERAJAAN KENA TUNAIKAN JANJINYA UTAMAKAN RAKYAT, JADI MEEKA KOLOHUMKAN SEKALI AGAMA DAN RAKYAT.

kulatlapok berkata...

SALAM makcik.

Terima kasih kerana sangat perihatin dengan notis yg panjang.

so peguam ini nanti akan mempeertahankan serta menghuraikan hukum-hukum yg telah dijelaskan dan termaktub dalam alkalam. Dan Peguam ini akan sudah pastinya menggunakan kalimah Allah, dan jelas lagi mAKCIK JUGA MENYOKONG ORANG BUKAN ISLAM MENGGUNAKAN KALIMAH ALLAH yg sebelum ini ditentang hebat oleh para perjuang UMNO.

kulatlapok berkata...

salam DakwahYeop:

setakat hari ini tak pulak kita semua dengar KRItisSNYA TENTANG ISU INI OLEH Ahli Parlimen tersebut. Pihak mediapun tak mahu terbabit. Senyap je.

kulatlapok berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

Malaysia oh Malaysiaku


RAKYAT YANG BERHAK MENERIMA PEMBANGUNAN