Jumaat, 19 Mac 2010

PERKASA SEBENARNYA MEMPERLEKEHKAN UMNO??


Pertubuhan PERKASA ke PERKASAM. Pertubuhan yang diklasfisikasi sebuah NGO ni yang tak sampai setahun jagung penubuhannya telah mendakwa berjaya mengumpul hampir 8000 ahli. Pehhh.. memang hebat betul pertubuhan NGO ni. Penubuhan PEKASAM ni kata Presidennya adalah untuk memperjuangkan Bangsa Melayu Bumiputera, Agama dan Tanahair.
Khabarnya hampir 99.9 peratus mereka yang menyertai Perkasa adalah ahli Umno, bekas ahli dan termasuk juga mereka yang dipecat ataupun yang sudah monopous dan tidak laku digadai lagi dan kualiti ahlinya boleh dipertikai atau sebagai kelas 'ayam raga' je. Jadi, keputusan Sultan Selangor untuk tidak berangkat merasmikan mesyuarat agung tahunan PEKASAM DI SINI adalah tepat.
Kalau begitu rupanya PERKASAM ni secara tidak langsung memperlekehkah parti dominan bangsa Melayu DI SINI yang telah bertapak sejak 52 tahun yang lalu. Sejak penjajah telah lama ‘berambus’, Barisan Nasional/UMNO tidak pernah hilang kuasa memerintah sehingga kini di mana orang Melayu sudah pun berkuasa, berkedudukan, berpengalaman dan menjadi bangsa yang bermartabat, apa lagi yang mereka mahu? Apa perlunya suatu pertubuhan seperti PERKASAM ni sedangkan BANGSA MELAYU telahpun menikmati segala keistimewaan untuk menjuarai hak yang sudahpun wujud?

JUSTERU, Penubuhan Majlis Perunding Melayu (MPM) yang dilakukan oleh 76 NGO Melayu termasuk GPMS, Mubarak dan Perkasa rupanya mereka semua masih bermimpi dan berkhayal kerana mahu perjuangkan hak Melayu dan juga seolah-olah mereka seperti memperlekehkan UMNO yang telahpun berjuang dan mempertahankan pelbagai keistimewaan sejak 52 tahun yang lalu.

'Satu Malaysia' heii..!! Aku pun terikut2lak depa. Lupalah aku ni MP BEBAS. Tapi takpalah, pi lantaklah dengan depa, janji aku dah ada pengikut ramai dalam PERKASAM. Harap UMNO pun bangsa Melayu makin ramai lagi tertinggal. Begitulah agaknya apa yang ada dalam pemikiran Presiden PERKASAM ni.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

apalah yg korang herankan dngan katak ni. ko tengok pada gambar je semua dah tahu,muka tak tahu malu bertanding guna lambang Pas untuk tarik penyokong Pas. Bertandinga atas tikrt UMNO pun belum tentu lagi.

Tanpa Nama berkata...

DIA TAHU MASA MONOPOUS SUDAH SAMPAI. PRU13 TIDAK PASTI DIAKAN BERTANDING. JADI UNTUK TERUS SUARANYA DIDENGAR TUBUHKAN PEKASAM.

Malaysia oh Malaysiaku


RAKYAT YANG BERHAK MENERIMA PEMBANGUNAN