Ahad, 15 November 2009

SPRM CEPAT SIASAT JANGAN TAK SIASAT..!!

Ketua Pergerakan Pemuda Umno Kelantan, Anuar Sapian telah menyerahkan satu memorandum kepada Penolong Pengarah SPRM Kelantan, bagi menyiasat dengan kadar segera pengakuan Mursyidul Am Pas itu yang beliau ditaja oleh pihak tertentu melalui pakej VVIP bernilai RM65,000 bagi menunaikan haji tahun ini.

Selepas itu, Tuan Guru Nik Abdul Aziz telah membatalkan hasratnya untuk menunaikan haji tahun ini berikutan berita penajaannya ke tanah suci Mekah itu telah diperbesar-besarkan oleh media.

Selain daripada itu, Pemuda UMNO Kelantan juga turut merasa ragu dan meminta supaya SPRM menyiasat pelantikan menantu Nik Abdul Aziz, iaitu Ir Abdul Ariffahmi Abdul Rahman sebagai Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK). Pihak SPRM telah mengesahkan menerima memorandum tersebut dan diharapkan SPRM apa lagi tunggu?. Cepat-cepatlah menyiasatnya. Nanti kalau lewat cerita ni dah basi. Jangan jadi seperti sesetengah pemimpin tertinggi UMNO yang telah dilaporkan mempunyai kes rasuah, tetapi makan tahun untuk bertindaknya malah ada yang sehingga kini belum lagi disiasat kes mereka.

Rasanya bagi kes Nik Aziz ni, PEMUDA UMNO Kelantan usahlah risau sangat, belum lagi nak siasat, SPRM dahpun tahu ceritanya, apatah lagi Tuan Guru Nik Aziz pun telah membuat pengakuan secara terbuka. Bukan senang nak cari pemimpin yang berterus terang tanpa berselindung memberi maklumat terus kepada media. Pengakuan beliau itu nanti lebih menyenangkan pihak SPRM membuat siasatan terhadapnya. Pengakuan seperti ini jarang berlaku pada sesetengah pemimpin yang lebih banyak penafiannya seperti contoh kes 4 juta oleh seorang pemimpin kanan kerajaan negeri dahulu yang akhirnya terlepas dikatakan tiada bukti. Sesetengah pemerhati menyifatkan adakalanya tindakan segera SPRM itu tidak lebih sebagai penyelamat kerana mereka sayangkan PAS. Agaknya...!! SPRM, ayuh! siasat! siasat! jangan tak siasat..!! Wallahuaalam.

Tiada ulasan:

Malaysia oh Malaysiaku


RAKYAT YANG BERHAK MENERIMA PEMBANGUNAN