Rabu, 10 Jun 2009

MESTI BACA: ADUKATARUNA, 'PEMAKI' YANG HEBAT?

PEHHH... DASYATNYA BLOG NI. BILA MEMBACANYA, PERASAAN AKU SEPERTI MEMBUAK2 TIDAK SABAR UNTUK AKU MENOLONG PUBLISHKANNYA KEPADA BLOGER SEMUA KERANA BLOG INI TERLALU DASYAT TARIKANNYA. RUGI KALAU TAK BACA BLOG INI. TUAN PUNYA BLOG YANG MENGELARKAN DIRINYA 'ADUKATARUNA' INI MEMILIKI GAYA 'BAHASA' YANG SUNGGUH DASYAT. RUGI OHH!! KALAU TAK BACA. JANGAN LEPASKAN PELUANG INI, SILA KLIK DISINI ATAU PADA GAMBAR BLOG DIATAS. BACA, BACA, JANGAN TAK BACA.

KULAT: RASA SUNGGUH KASIHAN KEPADA ADUKATERUNA INI. ENTAH DIMANAKAH SILAPNYA, ILMU DAN AKAL YANG TELAH DIPINJAMKAN SEKETIKA KEPADANYA TELAH TERGELINCIR SEDIKIT DARI LANDANSANNYA. APAKAH ADA HIKMAHNYA ALLAH TELAH MELAHIRKANNYA SEBAGAI SEORANG 'PEMAKI' YANG HEBAT. WALLAHUAALAM.

13 ulasan:

Aduka Terung berkata...

Aku ada postkan pada blog laknattullah tu, Apapun marilah ramai2 kita beri semangat pada ADUKATERUNA TU,...teruskan maki ulama... hebatlah bro...teruskan maki ulama dengan perkataan celaka ! hebattlah bro... ! Para Malaikat akan bersuka ria mengucapkan tahniah kepada anda kerana maki ulama...!! Hebatlah berada....gua rasa perkataan celaka tu tak kaw lah ... gunakanlah perkataan lain yg lebih hebat untuk mendapat keberkatan dan god's pleasure ... selmat mengutuk semoga success ...

blog pun pilih colour hitam pekat, biasanya hidup dalam gelap berkawan dengan SETAN.

Tak ada blog berkata...

salam Bro

Memang dasyatlah blog aduka tu, nak maki siap ada part 1 part 2. bersambung2 makinya, fuhh dasyat betullah. hebat, hebat, tiada tolok bandingnya PEMAKIANNYA tu.

Biasanya orang hebat memaki orang lain, dirinya sebenrnya 2 x lebih hebat KEBANGSATANNYA.

Tanpa Nama berkata...

LU ORANG SEMUA BUKAN TAK KENAL BLOG NI BRO, DIANI PENYOKONG UMNO PALING KARAT DALAM DUNIA, SEBAB TU DIA MAKI ULAMAT TU SEKALI DENGANLAH DENGAN PAS.

Tanpa Nama berkata...

har har..
bca dgn neutral la bro..
ade gak benarnya..

Tanpa Nama berkata...

Kalau kita teliti tulisannya AT tu. memnag ada juga kebenarannya. memnag ada point untuk dipercayai. Tapi bab bahasanya tu ada sedikit tak berapa baiklah bro. Kalau tak ada maki hamun aku rasa point2 dia tu memnag boleh pakai. PAS kena sedar sikit....

Tanpa Nama berkata...

Bahasanya kesat tetapi hujahnya kuat. Saya dapati maklumat yang disampaikan lengkap dan analisa yang dibuatnya cukup bernas sekali. Mungkin dengan cara kasar sebegini mesejnya akan cepat tersebar dan dapat menyedarkan pimpinan PAS akan perangkap UMNO

sheikh teluk intan berkata...

Salam Sahabatku Kulatlapok,

Setelah membaca entri sahabat seteggah jam tadi, Pak Sheikh telah menulis tentang isu mencelakakan ulama'.

Jumpa lagi. Dan teruskan perjuangan. Takbir!!!

melayuangkat berkata...

Assalamualaikum anakku Cendawan Melayu,

Apa khabar? Jumaat menjelma lagi, cepat betul waktu beredarkan??

Itulah sebabnya, Mak Cik tidak suka sesiapa pun memaki hamun atau menghina mencaci sesiapa: Ulama atau orang biasa.

Kalau sudah terbiasa, rosaklah muda mudi kita dan entahlah gerun memikirkan apa akan jadi pada orang Melayu di masa akan datang jika kita masih dan sentiasa habiskan waktu demi waktu mencari siapa yang lebih betul, baik dan suci antara kita, padahal jalan kekeSatuan kita terlalu kabur dan banyak halangannya.

Kadang-kadang 'takut' baca tulisan-tulisan anak-anak muda sekarang, tidaklah hormat pada sesiapa pun, dari Perdana Menteri hinggalah ke Pak Lebai atau Tuan Guru. Mak Cik pun kena maki dan dimarahi kerana menulis diblog tidak puji Pemimpin Idola mereka.

Orang macam Mak Cik ni, hanya beri pandangan peribadi tak jadi kudis pun, tidak siapa nak ambil peduli sekadar berkongsi dengan rakan-rakan blogger.

Mak Cik hanya mampu berdoa semoga kita semua kembali ke landasan yang betul, diampuni oleh Allah swt dosa-dosa kita, diterima taubat dan segala amal ibadah kita hendaknya. Dan semoga Allah swt satukan hati-hati kita semua, InsyaAllah.

Unknown berkata...

salam

bro,kalau bro baca kitab-kitab sanggahan ulama muktabar zaman dahulu, bahasa yang digunakan seperti celaka,sesat,kafir,ahli neraka..tapi tahulah sebab yang gunakan bahasa tersebut pun dari ahli ulama yang hebat dan sanggahannya terhadap karya ulama lain.

ambil contoh, sanggahan ulamak tekstualis yang tidak setuju terhadap karya Filsuf Ibnu Arabi,Al Farabi dan Ibnu Sina (kitab syarah tentang ilmu logic yang dikemukakan oleh Aristotles) yang digelar SESAT,KAFIR dan CELAKA.

Tapi tak tahulah kalau-kalau bahasa semacam itu merupakan bahasa yang biasa digunakan oleh mereka waktu itu.

tapi agak bagus kalau kritikan terhadap para ustaz dan ulama yang menceburi politik seperti yang dilakukan oleh Cikgu Shahnon Ahmad dalam karya beliau "Sutan Baginda" ataupun gaya kritikan yang dilakukan oleh Azizi Hj Abdullah dalam entry blog beliau yang bertajuk "Bisul-bisul dalam serban Pas"

semutsengal berkata...

pemaki hebat atau pemaki bongoks? aku lebih suka yg bongoks tuu.

Unknown berkata...

All of us has the right to speak out but we have to consider if we hurt someone or not. It's a feeling of expression, think a million times before you said anything bad, so you will regret in the long run.illustrator tutorials for beginners

Unknown berkata...

All of us has the right to speak out but we have to consider if we hurt someone or not. It's a feeling of expression, think a million times before you said anything bad, so you will regret in the long run.illustrator tutorials for beginners

Moer berkata...

Blog yang PANASSSS!!!!

Malaysia oh Malaysiaku


RAKYAT YANG BERHAK MENERIMA PEMBANGUNAN